خبرگزاری کار ایران

با امضای نامه‌ای ؛

هزاران نفر خواستار واکسیناسیون عمومی در سیستان و بلوچستان شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۳۴۷

کرونا در سیستان و بلوچستان بیداد می‌کند. استاندار سیستان و بلوچستان در تشریح گستردگی ابتلا به کرونا گفته موارد ابتلا به کرونا در این استان با آمار کل کشور پاکستان که ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد ، برابری می‌کند.

به گزارش ایلنا ،موج جدید ابتلا به کرونا که از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده بیشتر به سویه‌ای از ویروس کرونا مربوط است که در هند گسترش پیدا کرده و به سویه دلتا شهرت دارد و قدرت انتقال بسیار بیشتری نسبت به سویه‌های دیگر دارد.

در چنین شرایطی کندی واکسیناسیون در ایران هم باعث شده موارد ابتلا به کرونا افزایش بیشتری نسبت به کشورهایی داشته باشد که واکسیناسیون گسترده انجام داده‌اند.

بر همین اساس کارزاری به راه افتاده که خواستار واکسیناسیون عمومی در استان سیستان و بلوچستان پیش از آغاز موج دیگری از ابتلا به کرونا در کشور است.

امضا کنندگان این کارزار که تعدادشان  به بیش از ۱۰ هزار نفر رسیده در بیانیه این کارزار که خطاب به وزیر بهداشت نوشته شده، آورده‌اند: «با توجه به حاد شدن وضعیت کرونا در استان سیستان و بلوچستان، به منظور جلوگیری از وقوع یک فاجعه انسانی خواستار واکسیناسیون فوری کرونا در این استان هستیم. واکسیناسیون عمومی مردم این استان می‌تواند از شدت شیوع ویروس کاسته و نیز مانع گسترش آن به سایر نقاط کشور شود.»

این در حالی است که همچنان واکسیناسیون در ایران به کندی انجام می‌شود و مجموع واکسن‌های خارجی که وارد کشور شده نزدیک به ۷ میلیون دوز است. سرنوشت تولید واکسن داخلی نیز  با وجود رونمایی از آنها و وعده وعیدها برای تزریق  در آینده نزدیک ، هنوز مشخص نیست.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز