خبرگزاری کار ایران

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی هشدار داد ؛

افزایش بستری و مرگ سویه کرونای هندی در استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۷۹

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: موارد ابتلا به سویه ویروس کرونای هندی در استان مرکزی تأیید شده و شیوع این ویروس با شدت و سرعت انتقال بالاتر از نوع انگلیسی، یک هشدار جدی و زنگ خطری برای شهروندان این استان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین سرمدیان افزود: سویه دلتای ویروس کرونا 40 درصد مسری‌تر از نوع انگلیسی است و بستری و مرگ و میر قابل توجهی دارد، بنابراین مردم باید به صورت جدی رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: سویه ویروس دلتا از نظر علایم بالینی تفاوت چندانی با کرونای ووهان و انگلیسی ندارد و تنها میزان سرایت پذیری این نوع ویروس بسیار بالا است و همچنین خطر درگیری شمار بیشتری از مردم را همراه دارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: اکنون غالب مراجعان کووید ۱۹ به مراکز درمانی استان درگیر سویه انگلیسی  هستند، اما موارد سویه دلتا نیز به‌ صورت پراکنده مشاهده شده است.

سرمدیان تصریح کرد: موج پنجم کرونا در راه است و اگر فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها جدی گرفته نشود، شمار زیادی را به کام بیماری و مرگ می‌کشد. ضمن آنکه کادر درمان به شدت خسته‌اند و امکانات بیمارستانی نیز در این استان محدود است.

وی بیان داشت: سویه دیگر ویروس کرونا با نام «دلتا پلاس» نیز وجود دارد. سویه دلتا تا حدودی به تزریق واکسن پاسخ می‌دهد، اما میزان پاسخ دهی سویه دلتا پلاس به واکسن کم است و این نوع ویروس بسیار مسری تر از انواع جهش‌یافته پیشین است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی تأکید کرد: این نوع از ویروس کرونا، پروتئین خاصی تولید می‌کند که سیستم ایمنی بدن را تضعیف کرده و همین مسئله عاملی در بحرانی شدن اوضاع خواهد بود.

سرمدیان ابراز داشت: افرادی که تاکنون واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند نیز برابر ویروس دلتا ایمن نیستند و تنها راه برای مصون ماندن از خطر ابتلا رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خودداری از حضور در اماکن عمومی و پرتردد است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز