خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد:

افزایش آمار بستری مبتلایان به کرونا در اصفهان/ احتمال قرمز شدن اصفهان در روزهای آینده

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۲۳۱

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش آمار بستری مبتلایان به ویروس کرونا در اصفهان خبر داد.

آرش نجیمی در گفت و گو با ایلنا اظهار داشت: اصفهان در وضعیت خوبی از نظر کرونا قرار ندارد و آمار بستری ما به نزدیک هزار نفر رسیده است.

وی با اشاره به تغییر رنگ شهرهای استان از نظر ابتلا به ویروس کرونا تصریح کرد: یکی از شهرستان های ما قرمز شده (اردستان) و تعداد شهرستان های نارنجی مان نسبت به قبل افزایش پیدا کرده است و در آستانه قرمز شدن بقیه شهرستان هایی هستیم که نارنجی هستند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: متاسفانه با تغییر سویه ویروس کرونا، آمار تست های مثبت استان اصفهان از بیست و پنج درصد به بالای سی و پنج درصد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با افزایش بیماران سرپایی و پر شدن تخت های بستری رو برو هستیم و پیش بینی می کنیم با این روند ابتلا به روزهایی برگردیم که با بیش از هزار و پانصد بستری بیمار مواجه بودیم.

نجیمی با اشاره به واکسیناسیون کادر درمان تاکید کرد: تقریبا صد درصد کادر درمانی که داوطلب دریافت واکسن بودند، واکسینه شده اند و در خصوص سالمندان هم به پوشش هفتاد درصد نزدیک شده ایم.

وی در خصوص سالمندانی که واکسینه نشده اند اظهار داشت: متاسفانه سی درصد جامعه سالمندان برای دریافت واکسن اقدام نکرده اند که دو حالت دارد: یا تمایل به دریافت واکسن نداشته اند و یا پیامک های دریافت واکسن را دریافت نکرده و برای واکسینه شدن به مراکز مورد نظر مراجعه نکرده اند؛ چراکه اولویت ما تزریق واکسن به سالمندان است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از تهیه واکسن خبر داد و افزود: دز دوم تمام واکسن ها تامین شده و از این بابت مشکلی نداریم و این هفته تزریق دز دوم اسپوتنیک و سینوفارم انجام می شود. از هفته آینده نیز در صورت تامین واکسن گروه های جدید نیز به چرخه دریافت واکسن وارد می شوند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز