خبرگزاری کار ایران

دمای قزوین به بالای 40 درجه می‌رسد/ اجتناب از تردد غیرضرور در ساعات گرم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۱۴۸

کارشناس هواشناشی استان قزوین گفت: از امروز تا سه شنبه شاهد استقرار توده هوای گرم در سطح منطقه خواهیم بود و پیش بینی می‌شود فردا دمای هوا در بیشتر مناطق استان افزایش یافته و به 40 درجه و حتی بالاتر از آن برسد.

مهدی آخوندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گفت: تا پایان هفته وضعیت جوی در استان پایدار بوده و از امروز تا سه شنبه شاهد استقرار توده هوای گرم در سطح منطقه خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی استان قزوین ادامه داد: پیش بینی می‌شود فردا دمای هوا در بیشتر مناطق استان افزایش یافته و به 40 درجه و حتی بالاتر از آن برسد.

وی ابراز کرد: باتوجه به شرایط آب و هوایی و احتمال گرمازدگی توصیه می‌شود هم استانی‌ها از تردد غیرضرور در ساعات گرم خودداری کرده و به علت افزایش میزان مصرف آب و برق مدیریت مصرف انرژی ضرورت دارد.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: لازم است در بخش کشاورزی تمهیدات لازم اتخاذ شده و از روشن کردن آتش در مزارع و مراتع خودداری شود.

آخوندی گفت: کمینه دما بامداد امروزدر آوج با 16 درجه و بیشینه دما ظهر دیروز در آبیک با 38 درجه به ثبت رسید، دمای هوای قزوین نیز بین 21 تا 37 درجه در نوسان بود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز