خبرگزاری کار ایران

افزایش بیماران کرونایی خراسان رضوی نشان دهنده ورود به موج پنجم این ویروس است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۹۰۷۴

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سویه هندی ویروس کرونا موسوم به "دلتا" عامل ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در حدود یک سوم از مبتلایان در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در سطح خراسان رضوی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، علی اصغر انجیدنی در این باره افزود: بررسی‌های آزمایشگاهی در بیماران دارای علائم مشکوک در خراسان رضوی نشان داده است که نتیجه آزمایش برخی از آنان از نظر ابتلا به ویروس کرونای انگلیسی منفی بوده اما از نظر کرونای هندی مثبت شده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون کرونای هندی در شهرهای مختلف خراسان رضوی در حال چرخش است و راهکارهای پیشگیری و درمان آن با انواع دیگر ویروس کرونا یکسان است.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: افزایش تعداد بیماران بستری شده و سرپایی مبتلا به کرونا در مشهد و استان خراسان رضوی نشان دهنده ورود به موج پنجم شیوع کرونا است.

وی افزود: هم‌اکنون بیش از ۶۸۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های این استان بستری و تحت درمان هستند که ۱۷۲ نفر آنان بدحال بوده و در بخش های مراقبت های ویژه بستری هستند.

انجیدنی پرهیز از سفرهای غیر ضروری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از تجمع و دورهمی‌ها برای پیشگیری از انواع ویروسهای کرونا از جمله نوع دلتا را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز