خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

افزایش نظارت بر مراکز خرید تضمینی گندم قزوین ضرورت دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۸۸۰

استاندار قزوین گفت: خروج گندم از استان ممنوع بوده و لازم است نهادهای ذی ربط به این امر توجه داشته باشند و نظارت‌ها نیز بر مراکز خرید تضمینی گندم افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هدایت‌الله جمالی پور در نشست ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی استان قزوین گفت: حمایت از تولید کننده ضرورت دارد؛ اما در مواردی که یک تولید کننده کالای تولید شده  را با نرخ دولتی تولید کرده و با قیمت آزاد به فروش می‌رساند  دور از اصول حمایت است.

استاندار قزوین ادامه داد: لازم است مراغدارانی که از نهاده‌های دولتی استفاده کرده‌اند  تولیدات خود را طبق سهمیه به بازار عرضه کنند؛ درغیر این صورت مرتکب جرم شده و باید با آن‌ها برخورد شود، در مقابل تشویق مرغداران متعهد نیز امری مثبت است.

وی ابراز کرد: باید مرغداران متخلف در اسرع وقت به تعزیرات معرفی شوند و طولانی بودن تشکیل پرونده و طی پروسه به مدت دو هفته توجیه پذیر نیست و لازم است جهاد کشاورزی و دامپزشکی این موضوع را مد نظر داشته باشند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: برخورد قاطع با دلالانی که سعی در ایجاد التهاب در بازار مرغ در استان دارند ضرورت دارد تا نظم و آرامش جامعه از بین نرود.

وی عنوان کرد: برگزاری نشست کمیته عرضه مرغ در استان بصورت مستمر و روزانه و یا یک روز در میان ضرورت دارد و لازم است کمیته‌ای نیز تحت نظر اداره کل امنیتی و انتظامی استانداری در  راستای شناسایی و برخورد  با دلالان تشکیل شود.

جمالی پور بیان کرد: همچنین در راستای پیشگیری از تخلف و خروج غیرمجاز ساماندهی خودروهای باربری یخچال دار حامل گوشت و مرغ ضرورت دارد.

وی سپس درباره نظارت بر گندم گفت: خروج گندم از استان ممنوع بوده و لازم است نهادهای ذی ربط به این امر توجه داشته باشند و نظارت‌ها نیز بر مراکز خرید تضمینی گندم افزایش یابد.

استاندار قزوین ابراز کرد: فروشگاه‌های زنجیره‌اغی موظف هستند کالاهای اساسی ر ا بدون محدودیت به خریداران عرضه کنند و محدودیت در فروش برخی کالاها تخلف بوده و التهاب ذر بازار را در پی دارد؛ از این رو برخورد با متخلفان ضروری است.

جمالی پور در پایان گفت: لازم است با گران فروشان و اخلال گران بازار نیز به طور جدی‌تر برخورد شده و در این راستا تمام نهادها و دستگاه‌های مرتبط با یکدیگر هماهنگی داشته باشند؛ چرا که هرگونه کم کاری در این زمینه عموم مردم را با مشکل مواجه می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز