خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل صندوق احیای بناهای تاریخی در گفت و گو با ایلنا خبر داد؛

امکان تبدیل «مدرسه حشمتیه دامغان» به موزه آموزش و پرورش / ضرورت اصلاح رویکرد صندوق از درآمد محوری به احیای بناهای تاریخی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۶۸۰

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ضمن تقدیر از اقدامات خانه تسنیم دامغان در فرهنگ سازی و تغییر رویکرد استفاده از بناهای تاریخی و فرهنگی گفت: مدرسه حشمتیه (خانه ابراهیمی) می تواند به موزه آموزش و پرورش این شهرستان تبدیل شود.

هادی میرزایی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا سمنان بیان کرد: این صندوق به استناد بند «ز» ماده ۱۱۴ قانون برنامه چهارم توسعه به‌منظور اعطا کاربری و بهره‌برداری مناسب و خردمندانه از بناهای تاریخی و فرهنگی ایجاد شد.

وی ادامه داد: متعاقباً در ماده ۸ قانون حمایت از استادکاران و هنرمندان صنایع دستی به منظور حمایت از توسعه و ترویج صنایع‌دستی و تشویق و تکریم صنایع دستی و فرش دستباف ماموریت های جدیدی به صندوق الحاق شد.

میرزایی تصریح کرد: در دوره‌های مختلف و در هیئت وزیران چند بنای تاریخی در استان سمنان و دامغان به مجموعه بناهای تحت اختیار این صندوق اضافه شد که «کاروانسرای شاه عباسی»، «خانه میر رحیمی»، «خانه ابراهیمی» و «خانه صدیق» از جمله این آثار هستند.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی، فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی یادآور شد: در هفته‌های اخیر «کاروانسرای شاه عباسی» دامغان با کارکرد فرهنگی _اقامتی و پذیرایی و رویکرد هتل_کاروانسرا به بخش خصوصی واگذار شد.

 وی اظهار امیدواری کرد: کاروانسرای دامغان ضمن ارائه خدمات فرهنگی هنری بتواند زمینه اقدامات داد و ستد را در این شهرستان توسعه دهد.

میرزایی با تاکید بر اینکه علاقمندان میراث فرهنگی اقدامات ارزنده ای در دامغان انجام داده اند، اضافه کرد: فعالیت های خانه تسنیم، دغدغه مندی و مشارکت فعالان، دلسوزان و اهالی رسانه شهرستان می تواند رویکرد صندوق را نسبت به بناهای تاریخی تغییر دهد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز