خبرگزاری کار ایران

تزریق واکسن های سینوفارم و آسترازنکا به مادران شیرده آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۶۷۶

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تزریق واکسن های سینوفارم و آسترازنکا به مادران شیرده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از تبریز، سیمین خیاط زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت تزریق واکسن کرونا برای مادران باردار و شیرده اظهار کرد: هنوز واکسنی برای تزریق به مادران باردار وجود ندارد و تنها در شرایطی که وضعیت مادر باردار خطرناک باشد و بعد از بررسی و طرح موضوع در کمیته مربوطه واکسن به مادر باردار تزریق می‌شود.

وی در خصوص واکسیناسیون مادران شیرده نیز گفت: برای مادران شیرده همچنان از واکسن آسترازنکا و سینوفارم استفاده می‌شود که البته ایمنی واکسن سینوفارم نسبت به سایر واکسن ها زیاد بوده و عوارض نسبتا کمتری نیز دارد.

وی درباره واکسن های موجود در مراکز بهداشت جهت واکسیناسیون افراد خاطرنشان کرد: متاسفانه اخیرا مشکلاتی در تامین واکسن دز اول وجود دارد و تمامی واکسن های موجود مربوط به دز دوم است که برای حل این مشکل در هفته جاری واکسن های دز اول مجددا وارد استان شده و طبق روال گذشته امر واکسیناسیون افراد پیگیری خواهد شد.

رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان در رابطه با تعداد نفراتی که تاکنون واکسن کرونا را تزریق کرده اند، گفت: براساس آمار سامانه‌ی سیب تاکنون ۲۰۹ هزار نفر در دانشگاه علوم پزشکی تبریز ( کل استان به غیر از سراب و مراغه) دز اول واکسن را دریافت کرده اند که تقریبا به ۴۱ درصد از این تعداد واکسن دز دوم نیز تزریق شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز