خبرگزاری کار ایران

رفع کمبود آب در هشت روستای شهرستان روانسر در کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۹۴

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر گفت: کمبود آب در هشت روستای منطقه «باشوکی» بخش مرکزی این شهرستان برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،غفار صالحی مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر افزود: با تجهیز و بازسازی چاه آب شرب مجتمع آبرسانی باشوکی و تقویت تجهیزات، میزان آبدهی چاه افزایش پیدا کرد و اکنون کمبود آب در روستاهای این محور برطرف شده است.

وی ادامه داد: روستاهای سردم، قلاین، مهرگان، گرگیدر، بله زین، خراجیان ، ده باوکه و کلاوه با حدود ۷۰۰ مشترک و جمعیتی بیش از ۲ هزار نفر از آب سالم و پایدار بهره مند هستند و قطعی آب این روستاها به پایان رسیده است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان روانسر اضافه کرد: برای حل مشکل تنش آبی این روستاها، الکتروموتور، پمپ و ترانس هوایی چاه تامین کننده آب تعویض شده و ۲ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است.

صالحی اظهار داشت: براساس بررسی های صورت گرفته چشمه های تامین آب روستاهای شهرستان روانسر با افت شدید مواجه شده و میزان آبدهی آنها ۵۰ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: علت کمبود آب در منابع آبی شهرستان، کاهش ۳۸ درصدی بارندگی‌ها نسبت به سال گذشته بویژه کاهش چشمگیر بارش برف است.

وی یادآور شد: ۹۱ درصد جمعیت روستایی این شهرستان از آب آشامیدنی برخوردار هستند و آب شرب این روستاها از ۹ حلقه چاه و ۲۵ دهنه چشمه تامین می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز