خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان:

نبود قطار مناسب قزوین را از تبدیل به مقصد گردشگری دور می‌کند/ ایر تاکسی برای استان افتخار نیست

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۷۷

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین گفت: استان قزوین به‌رغم دارا بودن پتانسیل و ظرفیت بالای گردشگری در زمینه ریلی از قطار مناسبی بهره‌مند نبوده و قطار اختصاص داده شده به قزوین مستهلک و قدیمی است.

علی محمدی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به وضعیت راه آهن استان قزوین گفت: قطارهای استان قزوین از وضعیت مناسبی بهره‌مند نیستند و با وجود تعداد بالای مسافر و متقاضی سفر به مشهد مقدس هر دو روز یک بار یک قطار از مقصد استان قزوین حرکت می‌کند.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی استان قزوین ادامه داد: قطاری که به استان قزوین اختصاص داده شده نیز از وضعیت مناسبی برخوردار نیست و مستهلک و بدون امکانات خاص است.

وی ابراز کرد: با نبودن هر روزه قطار از مقصد قزوین مسافران استان مجبورند با پرداخت هزینه بیشتر از مقصد سایر استان‌ها مانند زنجان، رشت و تبریز بیلت تهیه کنند؛ رشت با سه قطار صرفا  درصد ظرفیتش را در مقصد پر می‌کند.

این مسئول ادامه داد: استان قزوین با پیشینه تاریخی و پتانسیل‌های گردشگری می‌تواند به مقصد گردشگری تبدیل شود؛ اما علاوه بر نداشتن قطار مناسب از شرایط ایستگاهی مناسب برای تمام اقشار نیز بهره‌مند نیست و  به‌رغم دریافت خدمات ایستگاهی برای هر بلیت برای لاین دو پله برقی ندارد و افراد سالمند و دارای معلولیت به سختی می‌توانند از پله‌ها عبور کنند.

محمدی‌ها عنوان کرد: استان قزوین پس از حدود 25 سال و با توجه به موقعیت ویژه گردشگری از داشتن فرودگاه مسافربری محروم است و صرف داشتن ایر تاکسی با ظرفیت محدود و هواپیمای نامناسب شایسته نبوده و باعث افتخار استان نیست.

وی ادامه داد: استان قزوین از پتانسیل و زیرساخت‌های لازم برای داشتن یک فرودگاه مسافربری برخوردار است و می‌توان از ظرفیت بخش خصوصی برای داشتن فرودگاه استفاده کرد و سرمایه گذارانی هستند که در این زمینه آماده همکاری هستند.

محمدی‌ها گفت: از آنجایی که همیشه مسئولان، توسعه گردشگری استان را مطرح می‌کنند، لازم است نسبت به فراهم نکردن شرایط مناسب برای مسافران پاسخگو باشند که نداشتن قطار مناسب و اقدام نکردن برای ساخت فرودگاه از جمله آنها است.

وی تاکید کرد: در واقع داشتن شرایط مناسب حمل و نقل از ضروریات توسعه گردشگری است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز