خبرگزاری کار ایران

شناسایی روغن هیدرولیک با علامت استاندارد جعلی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۶۴

مدیرکل استاندارد استان قزوین گفت: در نتیجه کنترل بازار توسط کارشناسان اداره کل استاندارد قزوین روغن هیدرولیک داترال که در قوطی یک لیتری عرضه می‌شد با نشان استاندارد جعلی کشف و از مراکز عرضه این کالا جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا  در قزوین، سیروس صارمی با اشاره به جعل نشان استاندارد در قزوین گفت: در نتیجه کنترل بازار توسط کارشناسان اداره کل استاندارد روغن هیدرولیک داترال که در قوطی یک لیتری عرضه می‌شد را با نشان استاندارد جعلی کشف کردند.

مدیرکل استاندارد استان قزوین ادامه داد: داشتن علامت استاندارد از اهمیت  بالایی برخوردار بوده و کالاهای بی کفیت، باعث به خطر انداختن سلامت و ایمنی افراد می‌شود؛ از این رو جعل علامت استاندارد برای کالا و خدمات جرم محسوب شده و با پیگرد قانونی همراه است.

وی ابراز کرد: براساس تبصره ماده ۷۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ هر کس عمداً و بدون داشتن مستندات و مجوز رسمی داخلی و بین الملی و به منظور القای شبهه در کیفیت تولیدات و خدمات از نام و علائم استاندارد ملی یا بین الملی استفاده کند مرتکب جرم شده و به حداکثر مجازات مقرر در این ماده محکوم خواهد شد.

صارمی گفت: از تمام هم استانی‌ها درخواست داریم کالاهایی که بدون علامت استاندارد هستند را مصرف نکرده و برای اطمینان از استاندارد بودن کالا کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر علامت استاندارد را به ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت مراتب را از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۰۰۱۵۱۷ یا با شماره تلفن ۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز