خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان:

توسعه بدون توجه به محیط زیست ممکن نیست/جنگل ها و منابع آبی گیلان در معرض خطر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۴۹

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان با بیان اینکه اعتقاد داریم توسعه بدون توجه به محیط زیست ممکن نیست، گفت: در حال حاضر جنگل ها و منابع آبی ما در معرض خطر است و اگر به فکر نباشیم با بحران جدی در تمام شهرستان های استان روبه رو خواهیم شد.

به گزارش ایلنا از رشت، کیوان محمدی در دیدار با جمعی از مدیران رسانه های استان با بیان اینکه نزدیکی و دوستی میان مدیران رسانه های گیلان در عین وجود رقابت قابل‌ تحسین است، اظهار داشت: احساس امیدواری می کنیم که آینده خوبی پیش روی جامعه فرهنگی گیلان به ویژه اهالی رسانه در بلند مدت خواهد بود.

وی با اشاره به پیشینه بسیار درخشان مطبوعات گیلان در تاریخ، بیان داشت: در دوران مشروطیت که مطبوعات به‌تازگی در ایران آغازبه کار کرده بود، در گیلان نشریات بسیار قوی و خوبی داشتیم تا جایی که برخی از روزنامه‌نگاران از سایر استان ها به گیلان آمدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان پیرامون صحبت های یکی از مدیران مسئول روزنامه های استان در باره ساخت اِلمانی برای اهالی رسانه در شهر رشت، گفت: ساخت المانی با عنوان خیرالکلام و نام‌گذاری یکی از میادین شهر رشت با این مضمون مطالبه جدی من طی سال های گذشته بوده و به چند شهردار و همچنین شورای شهر پیشنهاد داده شد که یکی از میادین شهر رشت با عنوان خیرالکلام نامگذاری شده و هرسال در روز خبرنگار برنامه های مورد نظر در این مکان برگزار شود.

محمدی خاطرنشان کرد: برای طراحی و ساخت این المان و میدان نیز اعلام آمادگی کرده ایم و در خصوص موافقت مدیریت شهری، حتماً در این امر مشارکت خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات شاخص انجام شده در استان طی شش سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه بهداشت و درمان حمایت های بسیار خوبی از گیلان صورت گرفت که از جمله آن می توان به ساخت و بهسازی اورژانس بیمارستان های رازی و حشمت، بیمارستان لنگرود، رضوانشهر، تالش، آستارا، لاهیجان، و... اشاره کرد.

محمدی همچنین به انجام برنامه آمایش سرزمینی گیلان در سازمان مدیریت استان اشاره کرد و گفت: گیلان اولین استانی بود که برنامه آمایش سرزمینی خود را تدوین و ارائه کرد که مورد الگوبرداری بسیاری از استان های دیگر قرار گرفت.

وی افزود: برای انجام مطالعات آمایش سرزمینی گیلان تلاش شد از بهترین محققین استفاده شده و سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان چندین ماه را صرف انتخاب و بررسی سوابق محققین مشارکت کننده در این برنامه کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، خاطرنشان کرد: در برنامه آمایش سرزمینی گیلان با عنوان سبز-آبی به حفظ محیط زیست استان و توجه بیشتر به دریای خزر تاکید شده است. اعتقاد داریم توسعه بدون توجه به محیط زیست ممکن نیست.

وی افزود: در حال حاضر جنگل ها و منابع آبی ما در معرض خطر است و اگر به فکر نباشیم با بحران جدی در تمام شهرستان های استان روبه رو خواهیم شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان بیان داشت: شناسایی و معرفی 16 زنجیره تولید در گیلان از جمله موارد دیگر در برنامه آمایش استان است.

محمدی درباره پروژه راه آهن قزوین- رشت نیز گفت: اولویت مهم بعدی استان و کشور، اتصال راه آهن رشت به آستارا و تکمیل کریدور بین المللی اتصال چابهار به اروپا است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در پایان از رسانه ها خواست تا درباره احداث و بهره برداری از راه آهن رشت-آستارا مطالبه گری کنند.

گفتنی است حمایت های صورت گرفته از بخش کشاورزی،گردشگری  و فرهنگ و هنر گیلان از دیگر محورهایی بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز