خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی اردبیل خبر داد؛

آغاز روزهای داغ تابستان در اردبیل؛ افزایش محسوس دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۴۳۷

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از افزایش محسوس دما در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری در استان خبر داد.

سیاوش محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به تداوم جوی نسبتاً پایدار تا اواسط هفته آینده در شمال غرب کشور عنوان کرد: تا اواسط هفته آسمان استان غالبا صاف تا قسمتی ابری همراه با وزش باد گاهی به صورت تند پیش بینی می شود.

وی از رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعد از ظهر و عصرگاهی خبر داد و گفت: در برخی نواحی بویژه شهرستان های مجاور با کوهستان سبلان و کوه های باغرو رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق نیز دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان اردبیل تاکید کرد:  با توجه به احتمال رخداد صاعقه در ارتفاعات، به کوهنوردان و عشایر توصیه می شود اقدامات تامینی و پیشگیرانه را جهت جلوگیری از آسیب ها و خطرات جانی و مالی مد نظر داشته باشند.

محمدی از افزایش محسوس دما در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه افزایش دما طی روزهای یکشنبه و دوشنبه در سطح استان محسوس تر خواهد بوداز اینرو به هم استانی ها توصیه می شود جهت جلوگیری از افت فشار برق و قطعی های احتمالی در مصرف حامل های انرژی و خصوصا آب صرفه جویی کنند.

وی همچنین در خصوص احتمال آتش سوزی در مراتع خشک و نقاط جنگلی استان به دلیل افزایش دما به هم استانی ها و مراجع ذیربط هشدار داد.

انتهای پیام/
رشید عبدالحسینی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز