خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی کاشان خبر داد:

کشف بیش از ۱۰۰ دستگاه ماینر در نیروگاهی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۳۲۳

فرمانده انتظامی شهرستان کاشان از کشف یک مزرعه غیرقانونی متمرکز استخراج ارز دیجیتال در یکی از نیروگاه‌های کوچک تولید پراکنده برق کاشان با ظرفیت بیش از ۱۰۰ دستگاه ماینر خبر داد.

به گزارش ایلنا از کاشان، سرهنگ حسین بساطی با اعلام این خبر اظهار داشت: بدنبال رصد و اشرافیت اطلاعاتی صورت گرفته توسط ماموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری مدیریت حراست اداره برق کاشان ، یک مزرعه متمرکز استخراج ارز دیجیتال در یکی از نیروگاه‌های تولید پراکنده برق شهرستان با ظرفیت بیش از ۱۰۰ دستگاه ماینر مورد شناسایی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران طی هماهنگی با دادستان عمومی و انقلاب کاشان از محل بازدید و در بررسی بعمل آمده  متوجه شدند، این نیروگاه تولید برق با بهره‌گیری از گاز با یارانه دولتی و به صورت غیرمجاز ارز دیجیتال تولید می کند.

این مقام انتظامی با عنایت به کشف بیش از  ۱۰۰  دستگاه ماینر به ارزش بیش از سه میلیارد و پانصد میلیون ریال افزود : رشد چنین مزارع غیر مجاز تولید رمز ارز همچون علف هرز تمامی بخش های مختلف صنعت و اقتصاد را ناکارا نموده و موجب هدر رفت سرمایه های کشور بصورت مستقیم ( خروج ارز) و غیرمستقیم( مصرف برق) می شود.

وی ادامه داد: ضرورت دارد جهت جلوگیری از آسیب های گسترده, از ورود این تجهیزات بصورت غیرمجاز جلوگیری و در مواردی که بصورت مجاز و از مبادی رسمی و گمرکی کشور وارد می شوند، به روش های مختلف نسبت به رهگیری آن و متولیان و مالکان نهایی آنها ساز و کار لازم پیش بینی شود.

در این باره یک نفر دستگیر و به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

لازم به توضیح است یکی از دلایل خاموشی های فصل گرم جاری استفاده از ماینرهای غیرمجاز است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز