خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزیر کشور ؛

۶ طرح بزرگ شهرداری کرمانشاه افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۸۲۲۳

۶ طرح عمرانی، تفریحی و گردشگری شهرداری کرمانشاه عصر امروز(پنجشنبه) با حضور «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه ،سعید طلوعی شهردار کرمانشاه گفت: مهمترین این پروژه‌ها تقاطع شهید سلیمانی است که برای اجرای آن طی ۱۹ ماه ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی  با بیان اینکه روزانه حدود ۶۰۰ نفر در این پروژه مشغول به کار بودند، افزود: با احداث این طرح، معضل ترافیک حل و چشم انداز شهری مناسبی از نظر منظر شهری ایجاد شده است.

وی شیوع ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی را از دلایلی نام برد که موجب تاخیر سه ماهه در بهره برداری از این پروژه شده است.

بانوان کرمانشاه صاحب بوستان شدند

طلوعی در ادامه افتتاح بوستان بانوان را یکی دیگر از ۶ طرح مورد بهره برداری در کرمانشاه عنوان و تصریح کرد: برای افتتاح این طرح در فضایی به مساحت یک هکتار، اعتباری حدود ۱۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار کرمانشاه گفت: این بوستان مجهز به فضاهایی همچون مسیر دوچرخه‌سواری، جاده تندرستی، مکان‌های ورزشی و فضای بازی کودکان است.

بهره برداری از چهار طرح رفاهی و تفریحی دیگر در کرمانشاه

طلوعی، همچنین به افتتاح خیابان غذا در سراب قنبر کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این مکان یک مسیر گردشگری است که به شهروندان این امکان را می دهد تا در هنگام گردش و پیاده روی از امکانات رفاهی دیگر هم بهره مند شوند.

وی، بهره برداری از مسیر دوچرخه واقع در بلوار طاق بستان به طول هزار و ۵۰۰ متر را از دیگر طرح های بهره برداری شده عنوان و تأکید کرد: در این طرح همشهریان امکان استفاده از دوچرخه را با ارایه کارت شناسایی خواهند داشت.

شهردار کرمانشاه افتتاح مرکز گردشگری در امور پارک‌ها واقع در تاق بستان و مرکز گردشگری تفریحی در بوستان شاهد را از دیگر طرح‌هایی عنوان کرد که امروز به بهره برداری رسید.

حمیدرضا اعتصام فر معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه هم در حاشیه افتتاح این پروژه در جمع خبرنگاران با اشاره به فاز بندی این پروژه و افتتاح فازهای اول و دوم آن در سال گذشته، گفت: فاز اول این پروژه شامل مسیر همسطح شرق به غرب و غرب به شرق است که فروردین ماه سال گذشته افتتاح شد.

وی افزود: فاز دوم شامل زیرگذر شمال به جنوب و جنوب به شمال نیز پیش از سال تحویل امسال به بهره برداری رسید.

اعتصام فر گفت: امروز هم شاهد افتتاح کل پروژه و افتتاح رسمی مسیر پایانی آن که شامل روگذر غرب به شمال و شرق به جنوب است، هستیم.

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه اعتبار صرف شده برای این پروژه را 190 میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: حدود 19 ماه زمان برای اجرای این پروژه صرف شده است.

وی یادآور شد: در این بین دو تا سه ماه به دلیل کمبود اعتبار و نیز در برخی مواقع کمبود بتن و سیمان کار به تاخیر افتاد و شیوع بیماری کرونا هم حدود یک ماه کامل کارگاه پروژه را به تعطیلی کشاند، اما در نهایت با کار جهادی این پروژه به بهره برداری رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز