خبرگزاری کار ایران

صد تن زیره در بورس تربت‌حیدریه معامله شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۹۵۵

انباردار امین بورس زیره در بورس کالای کشور گفت: در سال زراعی گذشته از مجموعه ۵۰۰ تن زیره‌‌ی ورودی به کارخانه برای انجام مراحل فراوری، صد تن آن جذب بورس شده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا ، نادر کریمی گفت: هر چند ممکن این رقم از منظر کارشناسی بسیار پایین برآورد شود، اما با توجه به عمر کوتاه بورس زیره کشور(تربت‌حیدریه) که به تیرماه سال ۹۸ باز می‌گردد رقم نسبتا خوبی است.     

وی گفت: از نگاه بورس کالای کشور، تنها نماد زیره معتبر زیره کیمیا بذر تربت با کد کالایی "پ٠١٠٣" و هر زیره‌ای است که توسط این شرکت مورد تایید قرار گیرد.

رئیس هیات مدیره شرکت کیمیا بذر تربت با بیان این‌که ایران با تولید ١٠ هزار تن زیره سبز در سال و با سطح زیرکشت حدود ۲۰ هزار هکتار، بعد هندوستان دومین تولید کننده زیره در جهان است، افزود: این محصول غالبا به صورت دیم و به ندرت به صورت آبی کشت می‌شود و لذا محصولی پررونق برای مناطق خشک می‌باشد.

کریمی در ادامه به گستره جغرافیایی زیره در منطقه تربت‌حیدریه نیز اشاره کرد و گفت: آمار تقریبی سطح زیرکشت این منطقه بین هزار تا هزار و ۲۰۰ هکتار با تولید حدود هزار تن در سال است که در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، رشتخوار، زاوه، خواف و کاشمر کشت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز