خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان همدان:

پرداخت 17 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به 312 نفر از بهبود یافتگان اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۹۳۵

در سال گذشته به ۳۱۲ نفر از افرادی که اعتیاد خود را ترک کردند در مجموع ۱۷ میلیارد تومان یعنی به هر نفر ۵۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۴ درصد پرداخت شد که این مبلغ در سال جاری به صد میلیون تومان رسیده است.

به گزارش ایلنا از همدان، مدیرکل بهزیستی استان همدان در جمع خبرنگاران درمورد اشتغال‌زایی افراد بازتوان‌یافته از اعتیاد گفت: سال گذشته در بحث اشتغال‌زایی 77 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال در کل حوزه‌ها داشتیم که امسال به 100 میلیارد و 800 میلیون تومان رسیده که از این مبلغ در سال گذشته به 312 نفر از افرادی که اعتیاد خود را ترک کردند، پرداخت شد.

مهدی دیناری خاطرنشان کرد: درمجموع 17 میلیارد تومان برای این افراد (یعنی به‌ازای هر نفر 50 میلیون تومان تسهیلات با سود چهار درصد) درنظر گرفته شد که این مبلغ در سال جاری به 100 میلیون تومان رسید و از کارفرمایانی که این افراد را وارد حوزه کار کنند نیز حمایت می‌شود و تا سقف دو میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلاتی با سود چهار درصد به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختص به دفتر پیشگیری از اعتیاد شامل پیشگیری اجتماع‌محور از سوء مصرف مواد، مراکز بازتوانی و درمان، مراکز کاهش آسیب و حمایت از بهبودیافتگان است، عنوان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا برنامه‌های اجتماع‌محور مقداری رنگ باخت، اما سعی شد تا به‌صورت برنامه‌های مجازی اقداماتی را در این مسیر درپیش بگیریم

دیناری گفت: بدین‌ترتیب در سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا 102 طرح اجتماع‌محور در 102 محله استان همدان مشخص و با حضور و مشارکت 400 هزار نفر درپیش گرفته شد.

دیناری تصریح کرد:43 مرکز اقامتی، 10 مرکز ام‌ام‌تی، شلتر، ماده 16 و طرح جامع درمان و دیگر مراکز و دستگاه‌ها تلاش می‌کنیم در جهت پیشگیری از اعتیاد، خدمات با کیفیت و قابل توجهی ارائه داده و آگاهی بیشتری در خانواده ایجاد کنیم تا درگیر این بلای خانمان‌سوز نشوند.

وی در ادامه اظهار داشت: بیشتر ورودی‌های مرکز ماده 16 همدان، 29 تا 31 ساله هستند و اغلب آن‌ها هروئین مصرف می‌کردند.

دیناری با بیان اینکه مراکز ماده 16 که مختص معتادان متجاهر است در سال گذشته 665 نفر را پذیرش کردند که از این تعداد 278 نفر مجرد، 260 نفر متأهل و 120 نفر متارکه کرده‌ بودند

مدیر کل بهزیستی استان همدان گفت: 385 نفر از این افراد کارگر بودند، 156 نفر مهارت فنی داشتند و 124 نفر مهارت خاصی را بلد نبودند؛ همچنین 137 نفر بی‌سواد، 194 نفر با تحصیلات ابتدایی، 180 نفر راهنمایی، 73 نفر متوسطه، 60 نفر دیپلم، 13 نفر فوق دیپلم و هشت نفر نیز دارای مدرک لیسانس بودند.

وی خاطرنشان کرد: 505 نفر از این افراد از شهرستان همدان بودند که بیشتر آمارها را به خود اختصاص داده‌اند.

دیناری افزود: 13 نفر از این افراد از شهرستان ملایر، چهار نفر از شهرستان نهاوند، 17 نفر از شهرستان تویسرکان، 82 نفر از شهرستان کبودراهنگ، 33 نفر از شهرستان اسدآباد، هفت نفر از شهرستان رزن و چهار نفر دیگر هم از شهرستان بهار بودند که با دستور مقام قضائی به مراکز ماده 16 ارجاع داده شدند.

وی ادامه داد: در هفته بهزیستی از برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۰ رونمایی خواهیم کرد که در آن برنامه ۱۵۰ فعالیت را برای خود احصاء کردیم که ۴ برنامه و ۱۶ فعالیت، مختص دفتر پیشگیری از اعتیاد است.

دیناری تصریح کرد: پیشگیری اجتماع محور، مراکز بازتوانی، مراکز کاهش آسیب و حمایت از بهبودیافتگان برنامه‌های ما در دفتر پیشگیری از اعتیاد است و باید نظارت در انجام این برنامه‌ها را هوشمند کنیم و بالا ببریم.

مدیرکل بهزیستی استان همدان ادامه داد: افتتاح مرکز ماده ۱۶ نهاوند با همکاری سپاه در هفته گذشته انجام شده و در هفته بهزیستی نیز مرکز جامع درمان اعتیاد با ظرفیت ۵۰ نفر به صورت رسمی افتتاح خواهد شد که در این مراکز افراد به صورت داوطلبانه حضور پیدا می‌کنند و پس از چهارماه سم‌زدایی در هشت‌ماه به آن‌ها حرفه‌ای آموزش می‌دهیم تا به وسیله آن بتوانند شغلی داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز