خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خبر داد:

رشد ۲۲ درصدی صادرات از مرز‌های استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۷۲۲

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه از رشد ۲۲ درصدی صادرات از مرز‌های این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه، کیوان کاشفی تصریح کرد: این روند افزایشی صادرات از مرز‌های کرمانشاه در حالی رخ داده که در مدت مشابه سال گذشته نیز که تجارت دنیا و ایران درگیر شرایط ناشی از کرونا و همراه با رکود بود، اما صادرات از مرز‌های کرمانشاه همچنان برقرار بود و تعطیلی کامل مرز‌ها را در استان نداشتیم.

 کاشفی از سهم ۳۰ درصدی کرمانشاه از صادرات کل ایران به کشور عراق در سه ماهه اول امسال خبر داد و افزود: در این مدت بیشترین رشد صادرات را به میزان حدود صد درصد در دو مرز خسروی و سومار داشتیم و مرز شیخ صله نیز افزایش ۱۸ درصدی صادرات را داشته است.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در همین مدت مرز‌های شوشمی به میزان ۲۵ درصد و پرویزخان نیز به میزان ۳۰ درصد کاهش صادرات داشته است که دلیل این کاهش صادرات آن بود که سال گذشته به دلیل شرایط کرونا عمده بار صادرات استان بر عهده این مرز‌ها خصوصا پرویزخان بود و امسال این بار صادراتی بین همه مرز‌های استان تقسیم شده است.

وی عمده اقلام صادراتی از مرز‌های استان در این مدت را کاشی و سرامیک، آهن‌آلات، محصولات پتروشیمی، میوه و تره‌بار، رب گوجه فرنگی، کارتن، ظروف یکبار مصرف و ... اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز