خبرگزاری کار ایران

استان مرکزی قطب مهم کشاورزی کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۶۶۱

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: استان مرکزی در کنار صنعت در بخش کشاورزی نیز جزء قطب‌های مهم کشاورزی کشور است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجتبی جلالوندی در جلسه تخصصی سراسری فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار در اراک، که با حضور محمد صادقی رئیس هیئت مدیره فراکسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد افزود: وجود 594 واحد مرغداری گوشتی با 65 هزار تن تولید گوشت، 94 واحد مرغ تخمگذار، 1467 بهره بردار عسل با 132 هزار کلنی، 42 شرکت ادوات کشاورزی، 22 واحد بسته بندی گیاهان دارویی و 234 واحد صنایع تبدیلی از دیگر ظرفیت‌های استان مرکزی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 18 هزار و 344 مترمربع گیاهان دارویی، 7300 مترمربع محصولات جالیزی، بیش از یک میلیون متر مربع سبزی و صیفی و 1500 واحد گلخانه در استان مرکزی فعال است. همچنین 166 هزار مترمربع گلخانه گل و گیاه زینتی در استان مرکزی فعالیت می کند و 250 واحد گلخانه‌ای در استان مرکزی در زمینه صادرات فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اظهار داشت: سطح محصولات زراعی آبی استان مرکزی 160 هزار هکتار و سطح محصولات دیم این استان 220 هزار است و سالانه 2 میلیون تن محصول کشاورزی در این اراضی تولید می‌شود. همچنین 6164 هکتار محصولات باغی آبی و 826 هکتار محصولات باغی دیم در استان مرکزی وجود دارد.

جلالوندی در پایان تصریح کرد: 162 میلیون دلار محصولات کشاورزی سالانه از استان مرکزی به خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز