خبرگزاری کار ایران

خودکفایی استان مرکزی در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۶۳۰

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک گفت: کشاورزی در استان مرکزی همانند سایر استان‌های کشور مظلوم واقع شده و نیاز است توجه به این بخش مورد حمایت ویژه مسئولان قرار گیرد. در این راستا عزم و اتحاد ملی تنها راه رفع مشکلات این بخش است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ناصر بیگی در جلسه تخصصی سراسری فراکسیون اتحاد برای توسعه پایدار در اراک، که با حضور محمد صادقی رئیس هیئت مدیره فراکسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد افزود: استان مرکزی در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی خودکفا است و مازاد تولید دارد.

وی ادامه داد: 3 عضو از 5 عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک از حوزه کشاورزی هستند و در حال حاضر 27 کارت عضویت در این اتاق وجود دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک اظهار داشت: اکنون هزار کارت بازرگانی در اتاق بازرگانی اراک فعال بوده و با توجه به فعالیت شرکت‌های مادر تخصصی از جمله پتروشیمی، پالایشگاه، آلومینیوم اراک و هپکو در استان مرکزی کارت بازرگانی اتاق این شهرستان از نظر کیفیت با سایر اتاق‌ها متفاوت است.

بیگی تصریح کرد: وجود شرکت صنعتی کاوه ساوه با 3000 هکتار وسعت و 55 سال قدمت در استان مرکزی، شرکت آلومینیوم اراک و شهرستان محلات به عنوان قطب تولید گل زینتی در استان مرکزی از جمله شاخصه‌های اقتصادی این استان است.

وی بیان داشت: استان مرکزی با دارا بودن 3500 واحد صنعتی فعال کوچک و بزرگ، پایتخت صنعتی کشور محسوب می‌شود و دومین استان برخوردار از صنایع تخصصی، مادرتخصصی و هایتک است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اراک تأکید کرد: اتاق بازرگانی اراک پیشگام در زمینه تعامل با بخش خصوصی و دولتی در سطح کشور پیشگام بوده و این اتاق با 134 مصوبه رتبه دوم را در نیمه دوم سال گذشته به خود اختصاص داده‌ است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز