خبرگزاری کار ایران

استاندار قزوین:

قزوین می‌تواند به مرکز استقرار صنایع پیشرفته تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۶۱۷

استاندار قزوین گفت: استان قزوین با توجه ظرفیت‌های فراوان در حوزه صنعت قابلیت تبدیل شدن به مرکز استقرار صنایع پیشرفته (هایتک) را دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی استانداری، هدایت الله جمالی پور در بازدید از سازمان صمت استان به مناسبت فرارسیدن روز صنعت و معدن گفت: استان قزوین با توجه ظرفیت‌های فراوان در حوزه صنعت قابلیت تبدیل شدن به مرکز استقرار صنایع پیشرفته (هایتک) را دارد.

استاندار قزوین با اشاره به شرایط سختی چون اشتغال و معیشت در جامعه که از آثار تحریم‌های ظالمانه دشمن است، افزود: این شرایط  متاسفانه ما را در مدل‌های اشتباه توسعه صنعتی در کشور و استان غرق می‌کند، یکی از آرزوهای من تبدیل قزوین به"هایتک سیتی" یعنی شهر پیشرفته صنعتی با تکنولوژی روز دنیا و سازگار با محیط زیست بود.

وی تاکید کرد: سازمان صمت استان باید مطالعات جدیدی را با رویکرد حفظ ظرفیت‌ها و آینده نگری صورت دهد و زمینه‌های مدل جدید پیشرفته صنعتی را به جای مدل‌های سنتی فراهم کند.

نماینده عالی دولت در استان قزوین افزود: در مدل پیشرفته، شرکت‌های دانش بنیان موقعیت‌های بی بدیلی را با رویکرد اشتغال ایجاد می‌کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از صنعت نتوانسته خود را بروز آوری کند و به همین علت با چالش‌هایی مواجه شده‌ایم، افزود: ضرورت دارد حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم ارائه  شود تا افق‌های جدید در زمینه رونق صنعت در استان ایجاد شود.

استاندار قزوین اظهار کرد: توسعه صنعت ارتباط مستقیم با امنیت ملی و کاهش معضلات اجتماعی دارد از همین رو باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

جمالی پور با اشاره به دیدگاه عمیق و اعتقادی مقام معظم رهبری به حوزه صنعت افزود: در شرایط تحریم‌های ظالمانه که بخش صنعتی کشور را تحت تاثیر قرار داده است، اتفاق‌های خوبی در بخش صنعت و تولید رخ داده که عملکرد دولت و سازمان صمت در این زمینه  شایان تقدیر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز