خبرگزاری کار ایران

کشف پرونده برداشت غیرمجاز از کارت بانکی گم شده در هرمزگان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۶۱۰

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از کشف پرونده برداشت غیرمجاز از کارت بانکی خبر داد و گفت: هوشیاری شهروندان برای عدم فاش سازی رمزهای کارت بانکی باعث صیانت بخشی و پیشگیری از برداشت های غیرمجاز می شود.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، سرگرد احسان بهمنی بیان کرد: طی مراجعه شخصی با ارائه مرجوع قضایی و پرینت صورتحساب بانکی به پلیس فتا استان اعلام کرد که مبلغ 3 میلیون تومان از کارت بانکی وی از طریق دستگاه خودپرداز و اینترنت برداشت غیرمجاز شده است، که رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد که روز گذشته کارت بانکی شاکی که رمز آن نیز بر روی آن نوشته شده بود مفقود شده و مبلغی از آن به صورت الکترونیکی به کارت بانکی دیگری منتقل شده است.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان اظهار کرد: با اقدامات فنی صورت گرفته هویت متهم که از استان همجوار بوده شناسایی و با دستور قضایی حساب های بانکی وی مسدود شد.

سرگرد احسان بهمنی با بیان اینکه متهم این پرونده در حین رسیدگی به موضوع به پلیس فتا استان مراجعه و اعلام کرد: ساکن مهمانسرایی در شهر بندرعباس است،این متهم روز گذشته کارت بانکی شاکی را به همراه رمز آن پیدا کرده و پس از فعال سازی رمز دوم و با توجه به نیاز مالی اقدام به انتقال پول به کارت خودش کرده است.

این مسئول انتظامی با اشاره به اینکه با بررسی سوابق متهم مشخص شد وی دارای 3 فقره سوء پیشینه در رابطه با حمل مواد مخدر را نیز دارد، تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده جهت انجام سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان با بیان اینکه برخی از شهروندان به علت سهل انگاری یا فراموشی اقدام به یادداشت رمز روی کارت بانکی می کنند، افزود: عدم رعایت نکات امنیتی موجب آسیب های مالی و روحی به این افراد می شود، همچنین هوشیاری شهروندان برای عدم فاش سازی رمزهای کارت بانکی باعث صیانت بخشی و پیشگیری از برداشت های غیرمجاز می شود.

سرگرد بهمنی، ارتقاء سطح آگاهی عمومی و تخصصی هموطنان از ترفندهای مجرمین سایبری را بسیار ضروری دانست و گفت: در همین راستا لازم است هموطنان گرامی توصیه‌های پلیس را جدی گرفته و در جهت اطلاع از راه‌کارهای مقابله با جرائم نوظهور و رایج به سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز