خبرگزاری کار ایران

معاون شرکت توزیع نیروی برق استان:

کشف 180 ماینر غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد/ خسارت 573 میلیون تومانی ماینرها به شبکه های توزیع برق استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۷۵

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد از کشف و ضبط 180 ماینر غیرمجاز در شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان خبرداد.

به گزارش ایلنا از یاسوج، " سیدحسین عادلی نسب " در نشست کمیته پایش که با حضور برخی از مسئولان و کارشناسان اداره کل اطلاعات، نیروی انتظامی، استانداری و شهرداری یاسوج که در این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته و برگزاری مانورهای مختلف، 180 ماینر غیرمجاز در شهرهای یاسوج ، دهدشت و دوگنبدان کشف و ضبط و برای مالکان آنها در دستگاه قضایی پرونده تشکیل شده است.

وی میزان خسارت وارده ماینرهای غیرمجاز کشف شده به شبکه‌های توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد را بیش از 573 میلیون تومان عنوان و اظهارداشت: ماینرهای کشف شده در شهر یاسوج 130 مورد، 35 ماینر در دهدشت و 15 ماینر در دوگنبدان کشف و ضبط شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، میزان برق مصرفی این تعداد ماینرها بر روی شبکه های توزیع نیروی برق استان را حدود نیم مگاوات عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به کم آبی و گرمی هوا و افزایش مصرف برق رمز ارزهای دارای مجوز تا پایان شهریور ماه حق فعالیت ندارند.

عادلی نسب  افزود: وجود ماینرها بطورحتم میزان مصرف برق برای مشترکین را با نوساناتی مواجه کرده و از سویی احتمال خاموشی های ناخواسته برروی شبکه های توزیع نیروی برق وجود دارد.

وی گفت: شهروندان می تواند در صورت مشاهده برق غیر مجاز و یا دستگاه استخراج رمز ارز ، مراتب را به شماره تلفن 121 اتفاقات برق اطلاع دهند.

در گذشته پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

افزون بر 270 هزار اشتراک برق در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود 50 درصد از آنها در شهرستان های ششگانه گرمسیری این استان سکونت دارند.

کهگیلویه و بویراحمد با بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارای 9 شهرستان بوده که شش شهرستان آن در منطقه گرمسیری و سه شهرستان در منطقه سردسیری واقع شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز