خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

افزایش ۸ درصدی سرطان سینه در خراسان شمالی/ ترس از بیماری مانع درمان می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۶۳

مدیرعامل انجمن بیماران سرطانی در خراسان شمالی با بیان اینکه آمار سرطان سینه در بین زنان استان روبه افزایش است: گفت: ‌متاسفانه این بیماری نسبت به سال گذشته افزایش 7 الی 8 درصدی در خراسان شمالی داشته است.

حمید حریری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا  با اشاره به اینکه اگر زنان نترسند  و برای پیشگیری و غربالگری پیشقدم شوند و آزمایش های سالانه‌شان را انجام دهند ،قطعا این آمار کاهش پیدا خواهد کرد،افزود: آمار زنان مبتلا سرطان در استان رو به افزایش است و در حال حاضر بیش از هزارو 707 بیمار زن  مبتلا به سرطان در استان داریم.

وی اظهار کرد: از این تعداد بیمار  که با پاتولوژی مثبت سرطان در حال درمان هستند، تعداد 726 نفر  آنها به سرطان‌های اختصاصی زنان شامل سرطان سینه، سرویکس و تخمدان  روبرو هستند. و به تفکیک اگر حساب کنیم تقریبا 559 نفر از این خانم ها مبتلا به  سرطان سینه و حدود 167 نفر هم مبتلا به سرطان‌های سرویکس و تخمدان هستند که امیدوارم همه زنان جامعه  برای حفظ سلامتی خود  پیشگیری و غربالگری را در راس  کارهای‌شان قرار دهند.

40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری است

حریری ادامه داد: با توجه به اینکه زنان سکاندار و لنگرگاه خانواده هستتد باید برای سلامتی این قشر زحمتکش تمهیدات ویژه ای را بیندیشیم چرا که وجود یک بیماری صعب العلاج در مادران کل اعضای خانواده را مستاصل و نگران می کند. پس زنان باید در درجه اول  به اهمیت ایمنی و سلامت قرار بگیرند. طبق اسناد سازمان بهداشت از 40 درصد سرطان‌ها  می توانیم پیش گیری بکنیم. لذا اگر زنان ما در سایه خود مراقبتی نگاه امیدوارانه و اثربخشی روش های تشخیصی و درمانی و مراجعه به موقع و زودهنگام تشخیص داده بشوند.  درمان پذیر ترند و بیشتر   آنها  بهبود خواهند یافت.

وی گفت: شاید اگر این زنان بدانند که دست کم نیمی از سرطان ها با درمان مناسب علاج خواهند شد زودتر به علائم مشکوک خود توجه می کنند و برای درمان به پزشک مراجعه خواهند کرد. موارد و نکات زیادی از نظر علم پزشکی وجود دارد که اثرات ثابت شده ای در ایجاد و یا پیشگیری  از سرطان دارند. غالبا پژوهش ها درباره نقش این موارد به نتیجه رسیده اند و با به کار گیری آنها می توانند احتمال ایجاد  سرطان را در خود کاهش دهند.  

تغذیه سالم می تواند بسیاری از سرطان ها را دور کند

حریری عنوان کرد: در انجمن سرطان استان خراسان شمالی یکی از اهداف مان  پیشگیری و غربالگری سرطان و به خصوص سرطان سینه در بین زنان است. علاوه بر این آگاهی دادن به این زنان درباره شناخت سرطان و راه های مقابله با آن دارای اهمیت فراوان است. چرا که عادت دادن افراد خانواده به تغذیه سالم می تواند بسیاری از سرطان ها را از ما دور کند. متاسفانه در حال حاضر بیش از یک سوم بیماران تحت حمایت انجمن عطوفت را خانم ها تشکیل می دهند.

 مبتلا شدن به سرطان نشانه پایان زندگی نیست 

حریری ادامه داد: مبتلا شدن به سرطان نشانه پایان زندگی نیست. بیشتر توده‌ها به خصوص توده هایی که در بدن زنان یافت می شود. غده‌های خوش خیم هستند. و از 10 درصد باقی مانده که بدخیم هستند بیشتر شان  کاملا قابل درمان و پیشگیری هستند. توصیه می‌کنم    زنان  از اسم سرطان نترسند و برای پیشگیری و غربالگری پیش قدم شوند تا ما در آینده شاهد کاهش سرطان در کشور و همچنین در استان خراسان شمالی باشیم.

   انجمن سرطان عطوفت تنها انجمن حامی بیماران سرطانی شمال شرق کشور در خراسان شمالی است. که 3 هزارو 398 بیمار نیازمند سرطانی را تحت پوشش دارد.          

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز