خبرگزاری کار ایران

۲۳ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی به تحصیل بازگردانده شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۵۷

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی از بازگشت به تحصیل ۲۳ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل استان با اجرای طرح ضربتی بازگشت به تحصیل از سال تحصیلی گذشته تا کنون خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد ، قاسمعلی خدابنده گفت: شیوع ویروس کرونا و تبعات ناشی از آن موجب شد عده‌ای از سرپرستان خانوارها شغل خود را از دست بدهند و دچار مشکلات اقتصادی شوند که این امر بر ادامه تحصیل فرزندان آنها تاثیر گذاشت و موجب عدم ثبت‌نام و ادامه تحصیل آنان در سال تحصیلی جدید شد.

وی ادامه داد: به همین دلیل با اجرای طرح ضربتی شناسایی این دانش آموزان در آذرماه پارسال، بخش زیادی از این دانش آموزان شناسایی و به تحصیل بازگردانده شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت:در آغاز اجرای این طرح آمار دانش آموزان بازمانده از تحصیل حدود ۲۷ هزار نفر بود که با اقدامات انجام شده ۲۳ هزار نفر از این شمار در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم شناسایی و به تحصیل بازگردانده شدند.

خدابنده افزود:آمارها مقداری شناور است چون ممکن است بخشی از دانش آموزان از شهری به شهری دیگر رفته باشند و یا جابه جایی بین استانی صورت گرفته باشد اما بررسی‌ها در این زمینه همچنان در حال انجام است.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز دارد که معادل حدود ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزان کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز