خبرگزاری کار ایران

عملیات ۸ ساعته برای نجات مرد ۶۵ ساله از ارتفاعات دره کیوار همدان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۵۳۳

مردی ۶۵ساله‌ای که در ارتفاعات دره کیوار همدان دچار حادثه شده بود با تلاش تیم نجات کوهستان هلال احمر همدان نجات یافت.

به گزارش ایلنا از همدان، معاون امداد و نجات هلال احمر همدان  با اشاره به انجام یک عملیات نفس‌گیر از سوی نجاتگران مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان منطقه میشان، بیان کرد: عصر روز گذشته طی تماس مردمی با سامانه ۱۱۲ (مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان)، گزارشی مبنی بر سقوط فردی در ارتفاعات دره کیوار الوند دریافت شد و هماهنگی‌های لازم جهت اعزام تیم امداد کوهستان هلال احمر شهرستان همدان صورت گرفت.

حمید عرفی یگانه افزود: نجاتگران در سریعترین زمان خود را به محل حادثه رسانده و اقدامات اولیه را جهت تثبیت فرد مصدوم که به علت سقوط از ارتفاع دچار ترومای مچ پا شده را انجام دادند.

عرفی یگانه اضافه کرد: فرد مصدوم توانایی حرکت نداشت که نجاتگران با استفاده از بسکت و تجهیزات امدادی و طی مسافت طولانی و ناهموار کوهستانی، او  را از طریق مسیر منتهی به جاده تاریک دره به محل استقرار آمبولانس اورژانس انتقال داده و جهت اعزام به مراکز درمانی تحویل نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ کردند و طبق گزارش های رسیده حال عمومی مصدوم خوب است.

معاون امداد و نجات هلال احمر همدان  یادآورشد: این عملیات به علت صعب‌العبور بودن مسیر کوهستانی و گرمای طاقت فرسای ارتفاعات الوند تا برگشت نجاتگران به پایگاه محل استقرار حدود ۸ ساعت به طول انجامید.

وی اظهار داشت: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان همدان به‌صورت شبانه روزی در پایگاه کوهستانی میدان میشان مستقر و آمادگی امدادرسانی به مصدومان احتمالی را دارند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز