خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان خبر داد؛

زنگ خطر شیوع موج پنجم کرونا در اصفهان / ۱۵ شهرستان استان در وضعیت نارنجی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۴۸۹

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان گفت: با ورود موج پنجم کرونا و شتاب انتشار آن و تغییر رنگ شهرستان ها، اصفهان در معرض خطر قرمز شدن قرار دارد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حجت الله با اشاره به ارائه گزارش آخرین وضعیت کرونا در شهرستان های استان اظهار داشت: وضعیت استان تا هفته قبل متعادل و بین زرد و نارنجی بود، اما اکنون پنج شهرستان ما که در وضعیت زرد قرار داشت نارنجی شده و تعداد کل شهرستان های زرد استان به ۹ شهرستان رسیده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ شهرستان استان وضعیت نارنجی دارند که باید رعایت دقیق دستور العمل ها در دستور کار قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای اصفهان با هشدار در باره تغییر زنگ خطر شهرستان ها به وضعیت قرمز تصریح کرد: با توجه به گرمی هوا و ضرورت چرخش هوا، باز بودن در و پنجره ها توصیه می شود، زیرا این کار می تواند به جلوگیری از شیوع بیماری کرونا کمک کند.

وی ادامه داد: همچنین برای کنترل شیوع ویروس کرونا در استان های مجاور شرقی و جنوبی که در وضعیت قرمز دارند، مانند یزد، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر، طرح جامع هوشمند منع تردد در سفر از این استان ها به استان اصفهان و بالعکس برقرار شده است.

غلامی گفت: در حال برنامه ریزی هستیم تا از فردا تردد در محورهایی را که به استان های قرمز منتهی می شود، ممنوع اعلام کنیم.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان اصفهان به موضوع برگزاری کنکور از روز چهارشنبه به مدت چهار روز نیز اشاره کرد و افزود: از صبح امروز آزمون کنکور در ۲۷ شهر استان برگزار می شود که برای رعایت پروتکل های بهداشتی، هماهنگی خوبی بین دانشگاه ها و مراکز برگزاری آزمون و علوم پزشکی برقرار شده است.

 وی با اشاره به ضدعفونی کردن محل های برگزاری آزمون توسط مراکز بهداشتی گفت: خانواده ها نگران فرزندان خود نباشند و در محل آزمون تجمع نکنند، زیرا با نیروی انتظامی هماهنگ شده که با کمک سایر دستگاه ها از تجمع خانواده ها جلوگیری شود.

غلامی همچنین از فعالیت مترو در روز جمعه بدلیل کنکور خبر داد و افزود: با هماهنگی شهرداری تعداد اتوبوس های متتهی به مراکز آزمون افزایش پیدا خواهد کرد.

وی اضافه کرد: حتی در داخل دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی نیز تعدادی اتوبوس برای جابجایی رایگان پیش بینی شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز