خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

هیچ مورد مثبتی از کرونا دلتا در همدان نداریم

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۷۰۰۹

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان گفت: تا کنون هیچ مورد مثبتی از دلتا کرونا در استان همدان مشاهده نشده است.

به گزارش ایلنا از همدان ،محمد طاهری اظهار کرد: افزایش تعداد مراجعین به بیمارستان‌ها در شبانه‌روز گذشته در استان همدان نگران‌کننده بوده و نشان‌دهنده شروع فرایند سطح شیب‌دار و آغاز پیک پنجم کروناست.

وی با بیان اینکه کرونا دلتا همان کرونای هندی است، تصریح کرد: سویه‌های جدید جهش‌یافته از نقاط مختلف تحت عنوان انگلیسی، هندی و آفریقایی نام‌گذاری می‌شد، اما در حال حاضر آلفا، دلتا و نام‌های جدید از این ویروس جایگزین نام مناطق شده است.

سخنگوی علوم پزشکی ادامه داد: کرونای دلتا، همان کرونای هندی بوده که سویه جدید از ویروس منحوس کروناست، بنابراین شهروندان با عادی انگاری موضوع ، سلامت خود و خانواده‌هایشان را به خطر می‌اندازند.

طاهری تصریح کرد: در روز گذشته استاندار تهران از موج پنجم اظهار نگرانی داشته همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در همدان ۴۳۰ نفر مراجعه کننده به بیمارستان ها داشتیم که این رقم نگران کننده است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد مراجعین به بیمارستان ها در استان همدان  نگران کننده شده و در حال ورود به سطح شیبدار هستیم که این موضوع نگران کننده است.

طاهری یادآور شد : ۶۰ درصد موارد ابتلا به کرونا ، بر اثر دورهمی های خانوادگی است ، بنابراین توصیه می شود شهروندان در حال حاضر فاصله های فیزیکی را رعایت کنند و از برگزاری دورهمی های خانودگی پرهیز کنند.

طاهری به علائم کرونای دلتا اشاره کرد و گفت: این ویروس سویه جدید و جهش یافته ویروس است که علائم آن در جوانان شبیه سرماخوردگی بروز می‌کند همچنین علائمی از جمله سردرد، آبریزش بینی و تب به همراه دارد.

وی در پایان گفت: دوره نهفتگی کرونای دلتا بین سه تا چهار روز بوده و در این مدت فرد می‌تواند ناقل و بی‌علامت باشد، اما ویروس را به سایر افراد انتقال دهد، بنابراین تا زمان فراگیری واکسیناسیون کامل جامعه  همچنان تأکید بر رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی داریم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز