خبرگزاری کار ایران

مدیر کل تأمین اجتماعی گیلان خبر داد؛

فعالان گردشگری آسیب دیده از کرونا به صورت ویژه حمایت می شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۸۶۰

مدیر کل تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اجرای دو طرح بخشودگی جرائم کارفرمایان، گفت: فعالان بخش گردشگری به صورت ویژه حمایت می شوند.

به گزارش ایلنا از رشت،علی حسین نژاد با اشاره به اینکه در فروردین امسال بخشنامه‌ای در خصوص بخشودگی جرایم کارفرمایانی که بدهی آنها تا پایان اسفند ۹۹ قطعی شده بود صادر شد، اظهار کرد: شرط استفاده این بسته حمایتی، پایداری اشتغال در این حوزه همانند بهمن ۹۸ است.

وی با بیان اینکه اگر هم اکنون تعداد بیمه شدگان این کارفرما از تعداد بهمن ۹۸ کاهش نیافته باشد می‌توانند درخواست غیر حضوری در سامانه سازمان تأمین اجتماعی ثبت کند، افزود: در بازه زمانی یک هفته‌ای شعب این سازمان موظف هستند شرایط استفاده را اعلام کنند.

حسین نژاد با اشاره به شیوع کرونا و آسیب‌های ناشی از آن، ادامه داد: از طرف دیگر کرونا سبب شد تا بسیاری از کارفرمایانی که مشمول این بخشنامه می‌شوند نتوانند از آن بهره مند شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان گیلان با بیان اینکه اگر در این مدت بیمه شده‌ای بازنشست و یا فوت شده باشد کارفرما باز مشمول بهره مندی از این بخشنامه خواهد شد، گفت: مشاغل آسیب دیده از کرونا همانند گردشگری در صورتی که حتی کاهشی در تعداد نیروی خود داشته باشند نیز می‌توانند از این بخشنامه بهره مند شوند.

وی با اشاره به صدور بخشنامه‌ای جدید در حوزه گردشگری، اضافه کرد: فعالان این حوزه اگر در اردیبهشت و خرداد ماه حق بیمه را با ۱۰ درصد با شعب تأمین اجتماعی حساب کنند سهم ۲۰ درصدی کارفرما می‌توانند در مرداد و شهریور پرداخت کرده و مشمول جریمه تأخیر نخواهند شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز