خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس خواستار شد؛

ضرورت تلاش بیشتر برای اشتغال معتادان بهبود یافته در فارس

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴۸۶

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با تأکید بر لزوم زمینه‌سازی برای مشارکت بیشتر خیرین در زمینه نگهداری و بازپروری معتادان، گفت: باید زمینه اشتغال معتادان بهبود یافته را با ارائه آموزش‌های فنی و به‌کارگیری آنان در برخی کارگاه‌ها همراه با مشوق‌هایی برای کارفرمایان فراهم کنیم.

به گزارش ایلنا، سلیمان کرمی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در فارس و تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع)، اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد مخدر را مهم برشمرد و بیان کرد: تمام تلاش بر این است که بحث مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی و از ظرفیت‌های فرهنگی و دینی در راستای ارتقاء سطح آگاهی آحاد جامعه نسبت به مضرات و خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر و روانگردان ها به‌خوبی استفاده شود. 

 کرمی، بهره‌گیری از اقشار تاثیرگذار در این زمینه را موثر دانست و افزود: روحانیون با توجه به مقبولیت اجتماعی که دارند، می‌توانند تاثیر بسزایی در این حوزه داشته باشند.

کرمی با بیان اینکه تقویت باورهای دینی و مذهبی از راهکارهای تاثیرگذار برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد است، اضافه کرد: هرچه بتوانیم روی این بخش کارکنیم به همان میزان در زمینه ریشه‌کن کردن اعتیاد در جامعه موفق عمل خواهیم کرد. معتقدیم با کنترل و مهار اعتیاد می توان از بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کرد.  

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با بیان اینکه مواد مخدر معضلات بسیاری به دنبال دارد و اعتیاد خسارات جبران ناپذیری به جامعه تحمیل می‌کند، افزود: مبارزه با مواد مخدر و جلوگیری از آن عزم جدی مسئولان و مردم را طلب می‌کند.

کرمی همچنین خلاصه‌ای از عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس را بیان و اضافه کرد: سال گذشته و امسال به‌رغم محدودیت‌های کرونایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در چندین مرحله طرح پاک‌سازی اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، بافت‌های قدیمی پرآسیب و تاریخی شیراز با همکاری دستگاه‌های ذیربط از وجود معتادان و خرده‌فروشان مواد مخدر انجام و معتادان متجاهر ساماندهی شده به مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان موضوع ماده ۱۶ و مراکز تبصره ۲ ذیل ماده ۱۶ برای سیر مراحل درمان ارجاع شده‌اند.  

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان فارس خاطرنشان کرد: خیرین و نهادهای فرهنگ‌ساز به‌عنوان عوامل تسهیل گر می‌توانند نقش مؤثری در کاهش آسیب اعتیاد داشته باشند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز