خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی:

هیچ عارضه جدی از دریافت کنندگان واکسن در استان گزارش نشده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۴۴۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: 13 مورد عارضه ناشی از تزریق واکسن کرونا در استان مرکزی گزارش شده که منجر به بستری افراد شده است. این افراد بستری پس از 24 تا 48 ساعت مرخص شده‌اند. در مجموع تاکنون هیچ عارضه جدی از افراد دریافت کننده واکسن در استان گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد جمالیان افزود: در شهرستان‌های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکنون، 71 هزار نفر دُوز اول و 26 هزار نفر دُوز دوم را دریافت کرده اند. تاکنون 6 مورد فوتی گزارش شده که می‌تواند به واکسن مرتبط باشد، اما با بررسی صورت گرفته از این 6 مورد تنها نسبت به یک مورد مشکوک هستیم که مرگ ناشی از تزریق واکسن بوده باشد.

وی با بیان اینکه کمیته عوارض واکسیناسیون در تمامی دانشگاه‌های کشور وجود دارد، ادامه داد: در هفته جاری تمام افرادی که واکسن مرحله اول را دریافت کرده‌اند، دُوز دوم را دریافت می‌کنند و خوشبختانه دُوز مورد نیاز وارد استان شده است و نگرانی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی اظهار داشت: پیش از انتخابات، جلسات و میتینگ‌هایی برگزار شد که رعایت پروتکل‌ها در آنها صورت نگرفت و تذکرات لازم ارائه شد، اما روز انتخابات میزان رعایت پروتکل‌ها مطلوب بود.

جمالیان تصریح کرد: روند ابتلا در استان مرکزی افزایشی شده و در این راستا باید تمامی ارگان‌ها همکاری کنند. در حال حاضر شرایط ظرفیت تالارها و رستوران به شکلی است که پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود.

وی بیان داشت: در رابطه با برگزاری کنکور سراسری در هفته آینده نیز مذاکرات لازم با آموزش و پرورش انجام شده تا با اجیاد تدابیر بهینه امسال نیز همانند سال گذشته آزمون بدون مشکل را شاهد باشیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز