خبرگزاری کار ایران

دستور استاندار خراسان رضوی برای رفع مشکل ۳ واحد تولیدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۱۲۱

محمدصادق معتمدیان در راستای یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، از ۳ واحد تولیدی کاشی فیروزه مشهد، شرکت فواد الیاف و شرکت لعاب مشهد بازدید و درباره رفع مشکلات آن‌ها دستورات لازم را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق معتمدیان در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی اظهار کرد: در شرایط تحریم های ظالمانه، تولید، کار دشواری است لذا یکی از اولویت‌های دولت، حمایت از تولید و مانع زدایی از آن و جهت گیری به سمت حمایت از تولید است. 

وی ادامه داد: امسال به نام تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده و تاکید رهبر معظم انقلاب و ارکان مختلف مدیریتی کشور حمایت از این بخش است و کشور هم در شرایط سخت و پیچیده ای قرار دارد و تاکنون حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس چنین تحریم های ظالمانه ای را تجربه نکرده است. 

استاندار خراسان رضوی گفت: اگر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی رهبر معظم انقلاب نبود به طور قطع بخش تولید با چالش هایی جدی مواجه شده بود لذا برای تدوام حمایت از تولید باید از ارایه شعارها و حمایتهای غیرعملی خودداری کرد و حضور مدیران در میدان باشد تا بتوان گرهی از مشکلات بخش تولید باز کرد و همه ظرفیتها را برای مانع زدایی از تولید به خدمت گرفت. 

معتمدیان افزود: در بازدیدهایی که از نزدیک طی چندین هفته گذشته از واحدهای تولیدی خراسان رضوی انجام شده است چند مشکل شامل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، بیمه تامین اجتماعی و معوقات مالیاتی و اخیرا نیز قطعی برق بین همه آنها مشترک بوده است. 

وی ادامه داد: قطعی برق در چند هفته اخیر باعث بروز مشکل در بخش‌های خانگی، صنعتی و کشاورزی شده است که علت آن گرمای زودرس، کاهش نزولات جوی و کاهش تولید نیروگاه های برق‌آبی است و در این شرایط تلاش شده است که با نظارت و کنترل بیشتر، کمترین آسیب از محل قطعی برق به مشترکان وارد شود. 

استاندار خراسان رضوی گفت: در حوزه خانگی با ارایه آموزش‌ها برای تعدیل مصرف و در حوزه صنعتی و کشاورزی با ارایه برنامه منظم و آگاهی دادن به سرمایه گذاران مبنی بر تاریخ دقیق قطعی و جلب همکاری آنان تلاش شده است که کمبود برق را بتوان در خراسان رضوی مدیریت کرد. 

معتمدیان افزود: از محل راه انداختن ژنراتورها و دیزل ها و فعال کردن برخی از محلهای تولید برق موفق به افزودن ۳۰۰ مگاوات برق به میزان برق تولیدی خراسان رضوی شدیم. 

وی با اشاره به تشدید برخورد با دستگاه های استخراج رمزارز در خراسان رضوی ادامه داد: براساس مصوبه دولت، دستگاه های ماینر نباید تا پایان شهریور ماه امسال در کل کشور فعالیت داشته باشند تا بتوان از این طریق کمبود تولید برق را طی ۲ ماهه پیش رو جبران کرد. 

استاندار خراسان رضوی گفت: در صورتی که نتوان مصرف برق در شبکه را مدیریت کرد، قطع کلی شبکه برق در خراسان رضوی خسارت‌های جبران ناپذیری دارد لذا چاره ای جز تعدیل مصرف برق وجود ندارد و باید در این زمینه تلاش کرد. 

معتمدیان اظهار امیدواری کرد با وارد مدار شدن نیروگاه بوشهر در روزهای آینده و اضافه شدن هزار مگاوات برق به شبکه، قدری به تولید برق کمک شود و بتوان کمترین خاموشی ها را اعمال کرد.

شرکت کاشی فیروزه مشهد در حوزه تولید محصولات کاشی کف و دیوار و نما  فعالیت می‌کند و تعداد ۳۷۰ نفر به شکل مستقیم در آن مشغول به کار هستند. 

این شرکت دارای ظرفیت تولید واقعی ۵ میلیون متر بوده و دو هزار میلیارد ریال حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در آن است. 

همچنین شرکت فواد الیاف در زمینه تولید محصولات نخ تکسچره، پتو و پولیش و الیاف رنگی  فعالیت می‌کند و رقم اشتغال موجود آن ۱۸۰ نفر است. در این راستا ظرفیت تولید اسمی این شرکت در  قالب محصولاتی نظیر نخ ۲۰۰۰ تن، پولیش ۲۲۶۲ تن، الیاف رنگی ۱۶۰۰ تن و پتو ۱۲۰۰۰۰ تخته  است. 

شرکت لعاب مشهد هم در حوزه تولید محصولاتی نظیر لعاب‌های سرامیک، فلز،  رنگدانه‌های سرامیک، و انواع لعاب‌های چاپ شیشه فعالیت می‌کند که ۱۲۷ نفر هم میزان اشتغال موجود این شرکت است. قابل ذکر است رقم ۱۸ تا ۲۰ هزار تن میزان ظرفیت تولید واقعی این شرکت است.

طبق روال یکشنبه‌های پشتیبانی و مانع زدایی از تولید با حضور مدیران واحد‌های تولیدی، جلسه‌ای به منظور بررسی مشکلات و موانع تولید در محل این شرکت‌ها برگزار و آخرین وضعیت این واحدها ارائه شد. 

مشکلات این واحدها توسط استاندار خراسان رضوی به مقامات مرتبط کشوری منعکس و در صورت لزوم با دعوت از مقامات ملی به صورت حضوری یا ویدئو کنفرانسی، رفع خواهد شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز