خبرگزاری کار ایران

ساعتی پیش اتفاق افتاد ؛

استعفا و عزل دو مسئول دانشگاه فردوسی مشهد در پی خودکشی سعید قلی بیگلو

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۸۴

در پی خودکشی دانشجوی پسا دکترای فیزیک دانشگاه فردوسی مشهد در خوابگاه فجر این دانشگاه ، رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد عزل شد و معاون فرهنگی و اجتماعی و دانشجویی دانشگاه نیز استعفا داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، بعد از ظهر امروز نشستی با محوریت مطالبات دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد و بررسی علت خودکشی سعید قلی بیگلو، دانشجوی پسا دکترا فردوسی در رشته فیزیک با حضور رئیس دانشگاه فردوسی ، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی، رئیس نهاد رهبری دانشگاه فردوسی و چندتن از مسئولان دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم برگزار شد.

 در این نشست چند ساعته دانشجویان به بیان دغدغه ها، مطالبات و نیز کم کاری ها و کوتاهی های صورت گرفته از سمت مسئولان دانشگاه، برخورد های نادرست برخی اساتید در ارتباط با تمام دانشجویان و  نبود شرایط و امکانات رفاهی مناسب در زمان کرونا نظیر عدم وجود سرویس برای رفت و آمد پرداختند.

محمد کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن عذر خواهی از دانشجویان بخاطر اتفاق پیش آمده و قصوری که از جانب مسئولان صورت گرفته، عزل ابوالفضل‌ غفاری، رئیس مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد را  به علت نادیده‌گرفتن شرایط حاد روحی سعید قلی بیگلو که منجر به خودکشی او شد ، را اعلام کرد. 

همچنین  حمیدرضا طاهری، معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد تحت فشار های به عمل آمده از سمت دانشجویان بخاطر خودکشی دانشجو ی نخبه دانشگاه، استعفای خود را رسما اعلام کرد که تا فردا روی سایت دانشگاه بارگذاری خواهد شد. 

در این نشست بیانیه ای توسط دانشجویان دانشگاه فردوسی صادر و قرائت شد تا اقدامات لازم جهت رفاه دانشجویان و عدم تکرار چنین اتفاقاتی، انجام شود. 

سعید قلی بیگلو دانشجوی  پسا دکترای فردوسی در رشته فیزیک و ساکن شهر قم پیش از ظهر رور گذشته، ۵ تیرماه خود را در خوابگاه فجر دانشگاه حلق آویز کرد. 

وی روز قبل از خودکشی نزد مشاور و روانپزشک  بیمارستان ابن سینا رفت اما  به تشخیص روانپزشک  مبنی بر عدم ضرورت بستری در بیمارستان ترخیص شد.  سعید که در روز های اخیر دو مرتبه اقدام به خودکشی کرده بود ، دوباره پس از  خروج از بیمارستان  خود را  در اتاقش در خوابگاه حلق آویر می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز