خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان:

سازمان قضایی نیروهای مسلح قزوین در رتبه چهارم کشوری قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۶۰۰۸

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین گفت: براساس ارزیابی عملکرد سالانه، سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در سال گذشته در جایگاه چهارم کشوری قرار گرفت؛ این درحالی است که در سال 98 در جایگاه بیست و دوم قرار داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، مجتبی شیرود بزرگی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: پرونده‌های موجود در سازمان قضایی نیروهای مسلح استان طی زمان کمی، با قاطعیت و بدون اطاله دادسی بررسی می‌شوند به طوری که مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های زندانی دار کمتر از دو روز است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین ادامه داد: در واقع تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها در دادسرای نظامی یک اصل بوده و این امر در استان قزوین به طور واضح قابل مشاهده است. 

وی ابراز کرد: براساس ارزیابی عملکرد سالانه، سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در سال گذشته در جایگاه چهارم کشوری قرار گرفت؛ این درحالی است که در سال 98 در جایگاه بیست و دوم قرار داشت.

این مقام قضایی استان قزوین افزود: استان قزوین در میزان نظارت بر زندانیان و تشکیل جلسات مشورتی قضائی از حیث کیفی جایگاه نخست و در کاهش مانده پرونده‌ها نسبت به دوره‌های گذشته رتبه دوم را به خود اختصاص داده؛ همچنین در میزان بهره‌وری نیز در جایگاه چهارم قرار دارد.

وی اظهار کرد: در استان قزوین دادگاه نظامی شعبه یک و دو و همچنین تجدید نظر و یک دادسرای نظامی وجود دارد که ضمن کشف جرم و تعقیب مجرمان به شکایت‌های مردمی نیز رسیدگی می‌کند.

شیرود بزرگی ادامه داد: در کنار رسیدگی به جرم پیشگیری‌های کیفری قضایی با ارتقای سطح آگاهی‌های قضایی کارکنان نیر در سازمان قضایی نیروهای مسلح انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: طی سال گذشته قضات دادسرای نظامی استان هزار و ۶۰۲ نفر ساعت کلاس آموزشی برای کارکنان نیروهای مسلح در سراسر استان برگزار کردند که نتایج مثبتی را به همراه داشت.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین بیان کرد: دادرسی الکترونیکی نیز از بهمن ماه سال گذشته فعال شده و در نتیجه به حضور فیزیکی زندانیان برای دادرسی نیازی نیست؛ همچنین 15 سامانه الکترونیکی نیز در سازمان فعال هستند که اقدامات مختلف از طریق این سامانه‌ها انجام می‌شود.

شیرود بزرگی در پایان گفت: در سال گذشته جمعیت کیفری استان 17 درصد کاهش داشت و 20 جلسه عفو نیز برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز