خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت و بازرسی استان:

24 پرونده تخلف در مراجع قضایی قزوین درحال پیگیری است /دستگیری یکی از کارمندان شهرداری‌های استان قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۹۴۱

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین گفت: درحال حاضر ۲۴ پرونده با ۱۵۲ نفر متخلف در مرجع قضائی درحال پیگیری است که عمده آن‌ها به دلیل تضییع حقوق دولت، ارتشاء و اختلاس است که هرکدام به ترتیب ۲۲، ۱۶ و ۱۱.۴۷ درصد از جرم‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، محسن جانجان در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه در سالن جلسات بازرسی کل استان برگزار شد گفت: در سال گذشته به علت تخلف دو نفر از اعضای شورای شهر در استان قزوین سلب عضویت شده‌اند و برای پنج نفر نیز در مرجع قضائی تشکیل پرونده شده و درحال پیگیری است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین ادامه داد: سال گذشته ۱۳ نفر از اعضای شهرداری‌ها بازداشت شدند و امروز نیز در یکی از شهرداری‌های استان یک نفر به جرم اختلاس دستگیر شد.

وی ابراز کرد: درحال حاضر ۲۴ پرونده کیفری با ۱۵۲ نفر متخلف در مرجع قضائی درحال پیگیری است که عمده آن‌ها به دلیل تضییع حقوق دولت، ارتشاء و اختلاس است که هرکدام به ترتیب ۲۲، ۱۶ و ۱۱.۴۷ درصد از جرم‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این مقام مسئول افزود: در سطح استان حتی مسئولین ارشد استان را به مرجع قضائی معرفی کردیم و به هیچ وجه مصلحت اندیشی صورت نگرفت.

وی عنوان کرد: در خرید و فروش آرا در این دوره انتخابات نیز سازمان بازرسی ورود کرد و چند مورد را در یکی از شهرهای بوئین زهرا شناسایی و به مراجع قضائی معرفی کردیم.

جانجان اظهار کرد: سازمان بازرسی وظیفه بازرسی و نظارت را برعهده دارد و سال گذشته در حوزه نظارت ۲۹ اخطار صادر شده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته  بر دو هزار و ۱۰۰ معامله در استان نظارت شده و ۳۴ دستگاه را مورد بازرسی برنامه‌ای قرار دادیم و دو هزار و ۵۰۰ شکایت مردمی را پیگیری کردیم که بیشتر آن‌ها درباره شهرداری‌ها بود.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل بازرسی استان قزوین بیان کرد: در سال گذشته ۱۰۵ نفر به دادسرا معرفی شده، ۱۲ نفر بازداشت شده و شش نفر نیز در دادسرا انفصال دائم و و موقت گرفته و نفر نیز از پست محروم شدند.

وی گفت: در سال گذشته با اقدامات سازمان بازرسی از تضییع ۸۲ میلیارد تومان جلوگیری شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز