خبرگزاری کار ایران

بازرس کل استان عنوان کرد:

هزینه‌های میلیاردی برای نیروهای مازاد در شهرداری قزوین/ رسانه‌ها در مقابله با فساد نقش اساسی دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۸۸۰

بازرس کل استان قزوین گفت: در برخی موارد در شهرداری‌ها نیروهایی استخدام شده‌اند که خلاف قانون نبوده؛ اما مازاد بر نیاز و ناعادلانه بوده و حقوق خالص آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان است؛ تا زمانی که قوانین و لوایح اصلاح نشود امکان اصلاح کامل وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، عبدالله آقاعلیخانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه در اداره کل بازرسی استان برگزار شد گفت: یکی از مشکلات ما ارائه گزارش عمکرد قوه قضائیه است که به دلیل مقررات خاص و نگاه تخصصی در این حوزه است؛ البته درحال حاضر این مشکل کمتر شده است.

بازرس کل استان قزوین ادامه داد: در حوزه خبرنگاری نیازمند نگاه تخصصی هستیم و لازم است هر حوزه خبرنگار خاص خود را داشته باشد؛ چرا که خبررسانی غیرصحیح علاوه بر اینکه کمکی نمی‌کند به ایجاد مشکل نیز منجر می‌شود.

وی ابراز کرد: لازم است خبرنگاران حوزه حقوقی برای اطلاع رسانی در راستای عدالت، بازرسی و قضائی با اطلاعات حقوقی آشنایی نسبی داشته باشد تا اطلاع رسانی درست صورت گیرد.

این مسئول قضائی استان قزوین افزود: رسانه در عدالت و قانون گرایی و مبارزه با فساد از نقش اساسی برخوردار است و بدون حضور رسانه نمی‌توان قانونگرایی و مبارزه با فساد را در جامعه نهادینه کرد؛ درواقع وجود رسانه‌های آگاه و آزاد ضروری است و ما در استان قزوین از این موقعیت استفاده خواهیم کرد.

وی عنوان کرد: امانت داری، آگاهی و رعایت اخلاق در رسانه با آزادی در رسانه‌ها رابطه مستقیم دارد؛ در سازمان بازرسی نیز بر از پتانسیل رسانه استفاده شده و وجود ارتباط دوطرفه در این زمینه به افزایش اعتماد مردم کمک می‌کند.

آقاعلیخانی اظهار کرد: قوه قضائیه و سازمان بازرسی براساس قانون عمل می‌کند و در مواردی که نقص قانون وجود دارد باید قانون اصلاح شود و امکان عمل مدیر متناسب با تشخیص خود و از سر دلسوزی وجود ندارد؛ چرا که در این صورت ممکن است نوع عمل به فساد منجر شود.

وی عنوان کرد: استخدام‌ها به خاطر ضعف مقررات و قوانین شهرداری است بطوری که اجازه بی نظمی می‌دهد و اکنون به طور تقریبی بیش از سه هزار نیرو در شهرداری وجود دارد درصورتی که ۱۷۰۰ تا دو هزار نفر می‌توانند مجموعه شهرداری را اداره کنند؛ البته این استخدام‌ها طی چند دوره اتفاق افتاده و احتمالا ادامه پیدا کند.

بازرس کل استان قزوین افزود: در برخی موارد در شهرداری‌ها نیروهایی استخدام شده‌اند که خلاف قانون نبوده؛ اما مازاد بر نیاز و ناعادلانه بوده و حقوق خالص آن‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان است؛ تا زمانی که قوانین و لوایح اصلاح نشود امکان اصلاح کامل وجود ندارد.

وی گفت: بیشتر افرادی که درحال حاضر مازاد بر نیاز درحال فعالیت هستند از این موضوع اطلاع ندارند و دراصل افرادی که این‌ها را به کار گیری کرده‌اند مسئول هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز