خبرگزاری کار ایران

برگزاری دومین جشنواره گردشگرپذیرترین روستای هدف گردشگری در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۵۷

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان ، دومین جشنواره گردشگرپذیرترین روستای هدف گردشگری با همکاری و مشارکت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان برگزار می شود.

به گزارش ایلنا ز زنجان، امیر ارجمند،مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری دومین جشنواره گردشگرپذیرترین روستای هدف گردشگری در زنجان اظهار کرد: دبیرخانه مشترک تشکیل گروه‌های ارزیاب دو دستگاه تشکیل‌شده و در طول سه ماه تابستان مرحله شناسایی، ارزیابی و رتبه‌بندی گردشگرپذیرترین روستاهای هدف گردشگری در استان زنجان را انجام خواهند داد تا بر مبنای این اقدام ابتدا ظرفیت همه روستاهای احصاء و سپس طبق بررسی، انطباق با شاخصه‌ها و نیز الگوپذیری از مبنای علمی احصاء شده، به‌عنوان گردشگرپذیرترین روستاها یا روستا انتخاب شود.

ارجمند ادامه داد: همزمان با هفته گردشگری و 5 مهرماه روز جهانی گردشگری، گردشگرپذیرترین روستاهای استان انتخاب خواهند شد که بر اساس ۲۹ شاخص در هشت گروه شامل برنامه‌ریزی و مدیریت، گردشگری، میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی، سرمایه‌گذاری، مشارکت اقتصادی، زیرساخت و پایداری زیست‌محیطی مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: در این جشنواره 15 روستای شاخص هدف گردشگری در استان زنجان که در حوزه گردشگری پتانسیل بالایی را دارند موردبررسی قرار خواهند گرفت.

به گفته این مقام مسئول گردشگری روستایی نقش به سزایی در رونق اقتصادی روستاها و توسعه پایدار ایفا می‌کند. مناطق روستایی موقعیت منحصربه‌فردی برای توسعه گردشگری دارند که با اجرای طرح‌های مختلف گردشگری می‌توان در جذب گردشگر، تبادل فرهنگی و رونق اقتصادی روستاها گام‌های مؤثری برداشت.

ارجمند گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان همواره به اجرای طرح‌های هادی روستاها با رویکرد گردشگری توجه ویژه‌ای دارد که آن‌ها را با توجه به موقعیت گردش پذیری روستا با هدف ایجاد جذابیت برای گردشگران اجرا می‌کند. وجود روستاهای بکر با طبیعت وصف‌نشدنی در این استان فرصت بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های روستای هدف گردشگری در جهت ایجاد اشتغال، درآمد و توسعه در زنجان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان افزود: فراهم کردن مقدمات بوم‌گردی روستایی با استفاده از این تفاهم‌نامه با هدف کمک به حفظ جمعیت در روستاها و تقویت زیرساخت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری درصورتی‌که بسترسازی عناصر اجرای تورهای گردشگری روستایی انجام شود، منعقدشده است.

ارجمند ادامه داد: اجرای طرح روستای هدف گردشگری در روستاهای استان زمینه‌ساز ایجاد اشتغال، درآمدزایی، رضایت گردشگر و حفظ محیط‌ زیست است؛ طبیعت زیبا و بکر روستاهای استان زنجان از یک‌سو و وجود آثار و بناهای تاریخی در برخی روستاهای این استان باعث شده ۴۳ روستا به‌عنوان هدف گردشگری در استان زنجان معرفی شود؛ سال گذشته روستای علم کندی در شهرستان ماهنشان با کسب بالاترین امتیاز به‌عنوان برترین روستای گردشگرپذیر انتخاب شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز