خبرگزاری کار ایران

اجرای بیش از 120 پروژه طرح هادی روستایی در استان زنجان‌

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۵۰

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان، از اجرای بیش از 120 پروژه طرح هادی روستایی در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیرکل بنیاد مسکن استان، زنجان، با بیان اینکه، در سال جاری 125پروژه طرح هادی روستایی از سوی بنیاد مسکن استان اجرا می‌شود، اظهار کرد: برای اجرای این پروژه‌ها، اعتباری بیش از 330 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.

خواجه‌ای ادامه داد: در سال جاری آسفالت معابر 48 روستا از محل اعتبارات قیر یارانه ای با اعتبار 160 میلیارد ریال در دستورکار بنیاد مسکن استان است.

وی با اشاره به اینکه، طرح هادی، بافت موجود روستا را به دقت زیر ذره‌بین می‌برد و اصلاح و ساماندهی آن را در دستور کار قرار می‌دهد، تصریح کرد: طرح هادی مهم ترین سند رسمی و قانونی توسعه و عمران روستاها در کشور به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان تعداد اجرای طرحهای هادی درروستاهای بالای20 خانوار ، را 413 روستا دانست و خاطرنشان کرد: میانگین اجرای طرح هادی روستایی در استان زنجان ۵۸/۲ % و در سطح کشور۴۶/۲ %است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

خواجه ای اجرای طرح هادی در روستاها را گامی مهم برای توسعه، عمران و آبادانی روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان اعلام کرد و گفت: با اجرای این طرح، سیمای روستا در حال تغییر است که این نیز به نوبه خود سبب رضایت عمومی مردم می شود.

وی به برخی اهداف این طرح اشاره کرد و یادآور شد: تجدید حیات روستاها، هدایت روستاها از ابعاد کالبدی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، افزایش راندمان کار روستائیان و بهبود یافتن معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها، ایجاد سرمایه گذاری در روستاها، تکمیل و اصلاح چرخه تولید و مصرف روستایی و پیشگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از برخی اهداف مهم این طرح به شمار می آید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز