خبرگزاری کار ایران

افزایش 9 درصدی میزان جوجه ریزی در مرغداری‌های قزوین

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۴۴۶

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: میزان جوجه‌ریزی در مرغداری‌های این استان در سه ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان، حمیدرضا عزتی با اشاره به میزان جوجه ریزی در مرغداری‌های استان گفت: در سه ماهه ابتدایی سال جاری، هفت میلیون و ۶۵۶ هزار و ۲۸۳ قطعه جوجه ریزی شده که این میزان در سال گذشته ۶ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۳۱۴ قطعه بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه ۴۴۰ واحد مرغداری گوشتی در استان قزوین وجود دارد اظهار کرد: ۳۸۹ واحد از این مرغداری‌ها فعال و مشغول تولید بوده و سالانه ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار قطعه مرغ تولید می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان قزوین مشکلی از نظر جوجه‌ریزی و تولید گوشت مرغ ندارد، ابراز کرد: نه تنها در سطح استان کمبودی از لحاظ تامین گوشت مرغ مورد نیاز جامعه وجود ندارد؛ بلکه مازاد تولید به استان‌های مجاور ارسال می‌شود.

عزتی گفت: با توجه به اینکه میزان تولید مرغ در مرغداری‌های استان دو برابر نیاز مصرف مردم استان است، استان قزوین بعنوان استان معین بخشی از مرغ سایر استان‌ها نیز تامین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز