خبرگزاری کار ایران

رونمایی از سه دستاورد شرکت‌های فناور آستان قدس رضوی در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۷۴

سه محصول جدید فناورانه و دانش‌بنیان بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی با حضور تولیت این آستان رونمایی شد و نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان آستان قدس رضوی نیز در مشهد گشایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، سمپاش کشاورزی و جدیدترین کیت‌های استخراج ژنوم ویروسی، به عنوان ۲ دستاورد جدید فناورانه که با همکاری و پشتیبانی شرکت صنایع پیشرفته رضوی از شرکت های دانش بنیان به مرحله تولید رسیده است و همچنین تازه ترین دستاورد دانش بنیان موسسه بذر و نهال رضوی در عرصه تولید بذرهای هیبریدی دیگر محصول رونمایی شده امروز بود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و آمار بالای ابتلا به این ویروس در سطح کشور و نیاز مبرم به کیت های تشخیص، شرکت صنایع پیشرفته رضوی طراحی، بهینه سازی و تولید کیت استخراج ژنوم ویروسی را در دستور کار قرار داد و تولید انبوه این محصول دانش بنیان را با همکاری شرکت سیمرغ داروی دماوند آغاز کرد.

این کیت تشخیص، ژنوم ویروسی اعم از RNA و DNA را از نمونه های مختلف زیستی همچون خون، پلاسما، سرم و دیگر موارد یا نمونه های بافتی جامد استخراج می کند. استفاده از کیت‌ها برای تشخیص انواع ویروس های کرونا، ایدز و بسیاری از بیماری های عفونی دیگر کاربرد دارد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم رونمایی از این دستاوردها گفت: هم اینک ۶۶ طرح در شرکت‌های دانش بنیان و فناور این آستان در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد.

مالک رحمتی افزود: در موضوع اقتصاد دیجیتال هم که از مطالبات رهبر معظم انقلاب است اقدامات خوبی آغاز شده است همچنین  ۹۷ درصد بذرهای کشاورزی کشور وارداتی است و با توجه به تاکید تولیت آستان قدس رضوی در خصوص تولید بذر و تامین نیاز کشور و همچنین تولید بر پایه عنصر علم و دانش اقدامات بسیار خوبی در این مورد انجام شده است و بر اساس سیاست‌های کلان آستان قدس رضوی، اقدامات اقتصادی ما در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

امروز همچنین نمایشگاه دیگر شرکت های فناور بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس رضوی نیز گشایش یافت.

تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم گفت:‌ شرکت های دانش بنیان را کمک و تقویت می‌کنیم و امکانات و سرمایه در اختیار آنها می‌گذاریم اما تصدی گری نمی‌کنیم.

حجت الاسلام احمد مروی افزود: در یکی از صحن های حرم هم یک غرفه به گروه‌های دانش بنیان اختصاص می‌دهیم که هر جا با مشکلی مواجه شدید بیایند و با امام طرح مشکل کنند و حتما امام رضا(ع) کمک می‌کند تا جواب بگیرند.

وی به شرکت‌های دانش بنیان توصیه کرد از تجربیات روز دنیا و دانش به روز استفاده کنند و نسبت به آنها آگاه باشند و آنها را با ارزش‌های اخلاقی و دینی جامعه بومی کنند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بعضی واردات، تولید را از بین می‌برد و این که عده ای به جای تولید داخل به دنبال جایگزینی واردات باشند راحت نیست و ممکن است توسط عده ای که منافع آنها به خطر افتاده باشد تهدید هم بشوند اما باید محکم ایستاد و در برابر آنها مقاومت کرد.

مروی افزود: در به کارگیری و استخدام افراد باید به رشته، تخصص، سلامت، دلسوزی و تعهد آنها نگاه کرد، ارزش‌ها را هم نادیده نگرفت اما هر چیزی در جای خودش باید باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کشورهای توسعه یافته به منابع زیرزمینی متکی نیستند بلکه از علم و دانش و عقل خود استفاده می‌کنند لذا نباید نگاه ما به نعمتهای زیرزمینی باشد اینها تمام شدنی استو خدا به همه ما عقل بدهد، عقل که باشد همه چیز می‌آید.

از طرح های به نمایش در آمده در این نمایشگاه می توان به سامانه جامع خدمات کسب و کار و پیشه، اخذ پروانه تولید ۲ محصول جدید دارویی، تولید فیلم و تجهیزات سرم، طرح بازچرخانی تجهیزات پزشکی، گلخانه های کوچک مقیاس، اسباب بازی ویونا، سریال پویانمایی افسانه هفت جنگل، تولید آرد مخصوص بیماران سلیاکی، تولید پودر آلومینیوم برای استفاده در صنعت ساختمان، تولید نهال روی پایه‌های رویشی، مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه تولید مبدل‌های حرارتی اشاره کرد.

نمایشگاه دستاوردهای فناورانه و دانش بنیان آستان قدس رضوی، در محل موسسه بذر و نهال آستان قدس رضوی، رو به روی در خروجی بیمارستان رضوی برپا شده و در هفته جاری میزبان علاقه مندان به بازدید از این محصولات دانش بنیان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز