خبرگزاری کار ایران

بهره‌برداری از اولین هتل تراز معلولان کشور تا سه ماه دیگر در مشهد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۳۰۸

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: امیدواریم اولین هتل تراز معلولان کشور طی سه ماه آینده در مشهد مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، وحید قبادی‌دانا رئیس سازمان بهزیستی کشور در این بازدید بر تسریع در روند تکمیل و تجهیز این هتل تأکید کرد و گفت: با همکاری معاونت پشتیبانی سازمان بهزیستی و تعامل بسیار خوب پیمانکار و خیر محترم، امیدواریم این هتل در سه ماه آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: براساس قولی که مسئولان استان خراسان رضوی داده‌اند مشکلات معبر و مسیر تردد معلولان در این مجموعه که اکنون با مشکلاتی مواجه است بزودی و با اجرای طرح تفصیلی شهرداری منطقه ثامن، حل خواهد شد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اگر چه ابتدا نام این مجموعه، مهمان‌سرای ارزان‌قیمت برای افراد بی‌بضاعت بود اما با همکاری و تعامل بسیار خوب خیر این مجموعه و خانواده‌ محترم‌شان تغییراتی در مجموعه داده شد و شرایط برای تغییر نام آن به هتل تراز معلولین فراهم شد.

وی با اشاره به کار خیر مجموعه که اهل استان یزد و از فعالان بخش تولید است، گفت: کار "شهسواری" خیرنیک اندیش در کل خاورمیانه بی‌نظیر است از آن جهت که ایشان یک هتل به این خوبی را ساخته و به مددجویان بهزیستی اهدا کرده و مشتاقانه منتظر اقدامات نهایی است تا هر چه زودتر آن را به بهزیستی تحویل دهد.

قبادی دانا گفت: در فرآیند ساخت مجموعه، سمن‌های معلولین که مصرف‌کنندگان نهایی این هتل هستند از کشور و استان به این مجموعه آمدند و نظرات و ایده‌های خود را دادند تا ساختمان به بهترین وجه ممکن، ساخته شود.

وی ادامه داد: همچنین متخصصین مناسب‌سازی استان و کشور هم به مجموعه دعوت شدند تا همه‌ الگوها و استانداردهای لازم برای هتل تراز معلولین در آن اجرایی شود.

قبادی دانا گفت: تأمین اعتبار برای تجهیزات داخلی ساختمان از سوی سازمان بهزیستی انجام می‌شود و همه‌ هزینه‌ها اعم از آنچه خیر محترم، حاج‌آقای شهسواری و سازمان بهزیستی در این مجموعه انجام داده‌اند به صورت شفاف به اطلاع مردم می‌رسد.

وی همچنین گفت: هماهنگی‌هایی انجام شده تا مسیر تردد و حمل و نقل افراد دارای معلولیت از پایانه‌های مسافربری مشهد تا هتل نیز مناسب‌سازی شود و افراد دارای معلولیت با سربلندی و سرافرازی با خانواده‌هایشان به این مجموعه مشرف شده و به پابوس امام رضا بیایند.

وی تأکید کرد: این هتل می‌تواند الگویی برای سایر استان‌ها و دیگر مجموعه‌های اقامتی افراد دارای معلولیت قرار گیرد که در سایر هتل‌ها و مهمان‌سراهای این گروه از شهروندان نیز ملاک‌ها و استانداردهای مناسب‌سازی را به این شکل طراحی کنند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی نیز در این نشست که در دفتر هتل تراز معلولین انجام شد بر همکاری بهزیستی استان با خیر مجموعه و تلاش بسیار فشرده و رایزنی این نهاد با مسئولان استان برای حل مسائل مناسب‌سازی محیطی آن تأکید کرد.

مسعود فیروزی گفت: ما مدت‌ها است که با شهرداری، شورای شهر، سازمان نظام مهندسی، استانداری و سایر مسئولان مربوطه رایزنی داریم و جلسات فشرده و زیادی با آنان برگزار کرده ایم که همکاران ما در معاونت توانبخشی و ستاد مناسب‌سازی استان، پیگیری‌هایی داشته و به نتایج خوبی رسیده‌اند.

فیروزی گفت: در آخرین جلسه ستاد مناسب‌سازی استان، معاون استاندار، دستگاه‌های مربوطه را موظف کرد که با محوریت بهزیستی از مسیر تردد هتل تا حرم بازدید کارشناسی داشته و نقایص را به دبیرخانه ستاد مناسب‌سازی استان منتقل کنند.

وی تصریح کرد: معاون هماهنگی عمرانی استانداری تأکید داشت که ظرف سه ماه آینده مشکل مناسب‌سازی این مسیر انجام شود و نتیجه به ستاد گزارش شود.

شهسواری ، خیری که هتل تراز معلولان را ساخته نیز در این جلسه بر همکاری با بهزیستی تأکید کرد و گفت: تقاضا داریم سازمان بهزیستی، در کار تأمین اعتبار  برای تجهیزات و مسائل باقیمانده که حدود 20 میلیارد تومان است تسریع کنند که بتوانیم به موقع این کار را به اتمام برسانیم.

در این بازدید، مدیر پروژه، علی مرزنگوشی، جزئیات مناسب‌سازی بخش‌های مختلف پروژه را برای رئیس سازمان بهزیستی و سایر مهمانان تشریح کرد و رئیس سازمان بهزیستی از نحوه مناسب‌سازی محیطی واحدهای اقامتی هتل، ابراز رضایت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز