خبرگزاری کار ایران

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان:

سه روز اول بهترین زمان معالجه بیماری کرونا است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۵۲۰۳

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: بهترین زمان معالجه بیماری کرونا در سه روز اول آن است که علائم آن در افراد متفاوت است.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، فاطمه نوروزیان افزود: ۶ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان جان باختند و شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۴۱۷ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۱۷۴ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند و اکنون در مجموع ۶۹۸ نفر در بیمارستان‌های استان تحت مراقبت قرار دارند، تصریح کرد: از مجموع بستری ها، ۹۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۲ نفر از آن‌ها وخیم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: علائم بیماری کرونا در افراد متفاوت است، ولی به طور کلی بیماری کرونا علائم اولیه‌ای شبیه سرماخوردگی همچون سردرد، تب، بدن درد، آبریزش بینی، ضعف و بیحالی، از دست دادن حس بویایی و چشایی و گلودرد دارد.

وی با اشاره به اینکه نیازی به داشتن همه علامت‌ها با هم نیست و داشتن یک یا دو علامت نشانه کرونا است، اظهار کرد: شهروندان هرمزگانی در صورت مشاهده این نشانه‌ها به مراکز غربالگری کووید یا به مطلب‌های پزشک‌های عمومی و متخصصان عفونی و داخلی مراجعه کنند.

نوروزیان عنوان کرد: مردم در صورت بروز علائم شدیدتر این بیماری همچون تنگی نفس، سرفه، خستگی و ضعف مفرط به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کنند.

وی در پایان اضافه کرد: سه روز اول بهترین زمان معالجه این بیماری است که می‌تواند از پیشرفت بیماری، بستری و در نتیجه مرگ بیماران جلوگیری کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز