خبرگزاری کار ایران

نرخ تورم خراسان رضوی بیش از ۴۸ درصد اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۹۷۳

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه این استان درخرداد ماه امسال ۴۸/۸ درصد بود که این رقم درمقایسه با ماه قبل از آن ۱/۹ درصدکاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، رضا جمشیدی در این خصوص افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه نیز در نقاط شهری این استان ۴۸/۳ و در نقاط روستایی ۵۰/۸ درصد بود که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۱/۳ و در نقاط روستایی چهار درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این که نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در خرداد ماه امسال ۴۷/۶ درصد بود افزود: این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰/۷ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این نرخ برای خانوارهای شهری ۴۶/۹ و برای خانوارهای روستایی ۵۱/۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰/۸ و ۰/۵ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی افزود: نرخ تورم نسبت به ماه قبل خانوارهای استان خراسان رضوی درخرداد ماه سال جاری ۲ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۱/۳ درصد افزایش یافته است.

وی این شاخص را برای خانوارهای شهری استان خراسان رضوی ۲ و در نقاط روستایی ۱/۷ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱/۱ و ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز طی خردادماه امسال  ۲/۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۲/۵ و برای خانوارهای ساکن در نقاط روستایی ۲/۶ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱/۸ و ۱/۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به خرداد امسال در کل خانوارهای استان ۴۳/۶ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۲/۲ درصد افزایش یافته است افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۲ و برای خانوارهای روستایی ۴۹/۷ درصد است که به ترتیب ۲/۲ و ۲ درصد افزایش یافته است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه امسال در خانوارهای کل کشور ۴۳ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۴۲/۵ و برای خانوارهای روستایی ۴۵/۶  درصد اعلام کرد که به ترتیب ۲ و ۲/۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در خردادماه امسال خراسان رضوی درگروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۳، در گروه پوشاک و کفش ۶۵/۲، در گروه مسکن ۱۵/۹ و در گروه بهداشت و درمان ۳۷/۷ درصد بوده است که این ارقام در کشور به ترتیب ۶۲.۳، ۵۷.۵، ۲۸.۱ و ۴۲.۹ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان ۳۱۱/۹، برای خانوارهای ساکن در مناطق شهری  ۳۰۰/۸ و  برای خانوارهای ساکن در مناطق روستایی ۳۶۰.۴ بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز