خبرگزاری کار ایران

وقوع 69 فقره آتش سوزی در عرصه های طبیعی کردستان/شروع زود هنگام آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۹۶۵

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: امسال ۶۹ فقره آتش سوزی در عرصه‌های طبیعی استان رخ داد که بر اثر آن ۵۰۴ هکتار جنگل و مرتع در آتش سوخت.

به گزارش ایلنا، سعید نقشبندی گفت: امسال به دلیل شرایط آب و هوایی شاهد شروع زود هنگام آتش‌سوزی در عرصه‌های مرتعی و جنگلی استان بودیم طوریکه اولین آتش سوزی در پنجم اردیبهشت رخ داد این در حالی است که سال گذشته شورع آتش سوزی‌ها از ۹ خرداد بود.

نقشبندی افزود: از آتش سوزی‌های سال جاری ۵۱ فقره در سطح ۳۱۰ هکتار عرصه جنگلی، ۱۶ فقره در سطح ۱۸۵ هکتار مرتع و ۲ فقره شامل ۹ هکتار در مراتع مشجر بوده است.

وی گفت: کاهش بارندگی و خشک بودن خاک، تغییرات اقلیمی و افزایش نامتعارف دما و کاهش بارندگی که ۴۱ درصد در ۲ ماه نخست امسال نسبت به سال قبل کاهش داشت، از جمله عواملی است که در شروع زودهنگام آتش سوزی‌ها نقش داشته است.

نقشبندی به برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی استان برای مقابله با آتش سوزی‌ها اشاره کرد و گفت: تیم بندی گروه‌های اطفای حریق در ۱۰ شهرستان انجام و کارکنان ادارات منابع طبیعی نیز به امکانات لازم، مجهز شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان به همکاری مطلوب انجمن‌های مردم نهاد و همیاران طبیعت در مناطق جنگلی برای اطفای حریق اشاره کرد و گفت: جلب همکاری دهیاران، فرهنگسازی با استفاده از چهره‌های فرهنگی و تاثیرگذار استان و برگزاری دوره‌های ترویجی و آموزشی از جمله برنامه‌های اداره کل منابع طبیعی در این راستا بود.

وی از شهروندان خواست هرگونه تخریب و تصرف، قطع چوب خودرو و غیرمجاز، آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به صورت شبانه‌روزی اطلاع رسانی کرده و در صورت مشاهده آتش سوزی ضمن اعلام سریع محل به سامانه تلفنی ۱۵۰۴ تا رسیدن نیرو‌های ویژه اطفای حریق به محل با توجه به طی مسیر با رعایت کامل نکات ایمنی از گسترش آتش جلوگیری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز