خبرگزاری کار ایران

برنامه ای برای ایجاد جنب و جوش در خانه های ورزش روستایی استان کرمانشاه

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۹۰۴

رئیس هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه از برنامه ریزی برای برگزاری اولین المپیاد خانه های ورزش روستایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمانشاه،  زهرا کشتمند در نشست هم اندیشی با روسا و نواب هیات های ورزش روستایی شهرستان های مختلف استان که در سالن شهید هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به وجود بیش از ۲۰۰ خانه ورزش روستایی در کرمانشاه، اظهار کرد: طی چند ماه گذشته بازرسی هایی را از تمام خانه های ورزش روستایی سطح استان داشته ایم تا وضعیت فعالیت آنها را رصد کنیم.

وی تصریح کرد: متاسفانه طی این بررسی ها مشخص شد که تعدادی از این اماکن ورزشی غیرفعال هستند و البته تعدادی دیگر نیز با حضور جوانان ورزش دوست روستاهای استان فعالیت می کردند.

رئیس هیات ورزش روستایی استان از برنامه ریزی برای ایجاد تحرک و جنب و جوش در خانه های ورزش روستایی سطح استان خبرداد و گفت: در این راستا بنا داریم تا بزودی اولین المپیاد خانه های ورزش را در همه شهرستان های استان برگزار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده این المپیاد در رشته های تنیس روی میز، شطرنج، طناب زنی، فوتبال دستی و دارت در رده های سنی ۱۴ تا ۱۸ سال و در دو بخش آقایان و خانم ها برگزار خواهد شد.

به گفته این مسئول، نفرات برتر هرکدام از این رشته‌ها به مرحله استانی و سپس کشوری راه پیدا خواهند کرد و در نهایت اختتامیه آن در دهه فجر برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اعلام کرد: در نظر داریم در کنار برگزاری المپیاد خانه های ورزش روستایی، به منظور ترغیب بیشتر دختران روسنایی به سمت ورزش، اولین المپیاد دختران روستایی را نیز در استان برگزار کنیم.

کشتمند گفت: این المپیاد در رشته های دوی ۱۰۰ متر و ۴۰۰ متر و پرتاب وزنه،‌ بازی گانیه(لنگه پا) و بسکتبال برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: باتوجه به کمبود تجهیزات و زیرساخت های مربوط به رشته بسکتبال در روستاهای استان با هیات بسکتبال استان تفاهم نامه ای منعقد کرده ایم تا امکانات لازم را برای برگزاری این المپیاد در روستاها در اختیارمان قرار دهد.

رئیس هیات ورزش روستایی استان در ادامه به برنامه ریزی ها برای استعدادیابی هندبالی در روستاها اشاره کرد و گفت: این برنامه با همکاری هیات هندبال استان برگزار خواهد شد.

وی برگزاری لیگ فوتسال روستایی را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده هیات دانست و گفت: امیدواریم با برگزاری این لیگ در مرحله روستا، بخش، شهرستان و استان بتوانیم تیم فوتسال روستایی استان را برای حضور در رقابت های کشوری آماده کنیم.

کشتمند در خاتمه از روسای همه شهرستان های استان خواست تا بازی های ناشناخته اولویت دار خود را به هیات معرفی کنند.

در ادامه این نشست، خاکپور کشتمند دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی محلی نیز بااشاره به لزوم ساماندهی و سازماندهی خانه های ورزش روستایی استان، پیشنهاد داد این اماکن ورزشی با نام شهدا، قهرمانان و ...هر منطقه نامگذاری شوند.

شهریار عباسیان عضو هیات رئیسه هیات و مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه رازی نیز در این نشست، به جایگاه و اهمیت بازی های بومی و محلی در هر کشور اشاره کرد و گفت: در برخی از کشورها مانند یونان، هند و چین که براساس فرهنگ خود تعدادی رشته ورزشی بومی محلی دارند، تلاش می کنند تا این رشته ها را توسعه و گسترش دهند تا جایی که امروزه می بینم برخی از این رشته ها در سطح بین المللی معرفی شده اند.

وی متذکر شد: در استان کرمانشاه هم تعداد قابل توجهی رشته های بومی محلی داریم که بنظر می رسد قابلیت رشد و معرفی بیشتر را دارند و می توان در بعد قهرمانی و همگانی به آنها ورود کرد.

مدیرکل تربیت بدنی دانشگاه رازی در پایان از آمادگی این دانشگاه برای اجرایی شدن و فعال شدن تعدادی از رشته های بومی محلی در دانشگاه رازی خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز