خبرگزاری کار ایران

40 مگاوات مصرف برق ماینرهای توقیف شده در استان مرکزی / ماینرهای توقیف شده به اندازه 10 واحد بزرگ صنعتی و 100 هزار منزل برق مصرف کردند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۷۵۸

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: مصرف برق از سوی ماینرهای توقیف شده در استان مرکزی به اندازه مصارف 10 واحد بزرگ صنعتی و پرمصرف و همچنین 100 هزار منزل مسکونی است. ماینرهای توقیف شده در این استان، 40 مگاوات مصرف برق شبانه‌روزی داشتند که این رقم بالا و قابل توجه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد اله‌داد افزود: مصرف ماینرهای غیرمجاز در استان در مقایسه با صنایع بزرگ در حالی است که صنایع در یک تا 2 شیفت فعالیت دارند، اما فعالیت ماینرها بدون وقفه و شبانه‌روزی است. تاکنون 15 هزار و 700 دستگاه ماینر در استان مرکزی توقیف شده و به دلیل فعالیت شبانه‌روزی این دستگاه‌ها، بخش زیادی از انرژی را مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: هفته جاری در راستای اقدامات جهادی عملیات تمرینی شناسایی ماینرهای غیرمجاز، همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی نیز برگزار شد که در این راستا، 46 دستگاه استخراج رمز ارز غیرمجاز شناسایی شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اظهار داشت: وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد قضایی دارد و اکنون این مزارع از طریق اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق و از طریق 400 هزار کنتور هوشمند و همچنین رصد دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند.

اله‌داد تصریح کرد: استان مرکزی یک استان صنعتی و کشاورزی است و برخی ساختمان ها و فضاهای بلااستفاده که از انشعاب برق برخوردارند با توجه به ارزان بودن برق در کشور به عنوان مزارع استخراج رمز ارز استفاده می شود و شناسایی آنها در دستور کار جدی قرار دارد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز