خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان مطرح کرد:

ضرورت تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی استان /پیش بینی رکورد صادرات 400میلیون دلاری تا پایان سال در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۷۴۵

استاندار زنجان با تاکید برضرورت تحقیقات علمی و کاربردی از سوی جهاد کشاورزی و تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی استان به ویژه محصول سیر، گفت: پیش بینی می شود میزان صادرات استان به رقم ۴۰۰ میلیون دلار در پایان سال خواهد رسید که این یک رکورد محسوب می شود.

به گزارش ایلنا از زنجان فتح الله حقیقی ، استاندار زنجان ، در شصت و ششمین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان، با اشاره به کمبود برق و قطعی برق صنایع و واحد های تولیدی ، اظهار داشت: در زمان حاضر سه واحد استخراج رمز ارز مجوزدار در استان وجود دارد، که با توجه به وضعیت کنو نی هیچ واحدی حق فعالیت ندارد و با هماهنگی دادستانی برخورد جدی با استخراج کنندگان رمز ارزهای بدون مجوز نیز آغاز شده است که همکاری‌های بخش خصوصی در این راستا می تواند کمک حال باشد.

استاندار زنجان،  ادامه داد: برنامه ریزی دقیق در خصوص قطعی برق در مناطق مختلف موضوع مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده و این اقدام به دلیل شرایط حاکم انجام و در این راستا ستادی تشکیل شده است که موارد پس از بررسی، مصوب و به صنایع و دستگاههای اجرایی اعلام می شود.

وی،  در خصوص قطعی برق حوزه تولید و صنعت، گفت: با تشکیل جلسه و هماهنگی بین بخشی باید اقدامات لازم انجام بگیرد تا مشکلی در این خصوص ایجاد نشود.

حقیقی، در ادامه با اشاره به تشکیل ستادی در زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی استان، گفت: کمتر از نیمی از مناطق ویژه اقتصادی مجوز گرفته در کشور فعال هستند. علت این موضوع به ضعف در مطالعات کارشناسی باز می گردد که چه صنایعی و به چه کیفیت در این منطقه باید استقرار یابد و از طرفی مدیریت نیز امری مهم بوده و در این راستا نیز مطالعات استانی در حال انجام است.

وی، با اشاره به گزارش کارشناسی ارائه شده در خصوص محصول سیر استان، تصریح کرد: گزارشات کارشناسی ارائه شده از سوی اتاق بازرگانی دقیق ، علمی و کاربردی است و جای تقدیر از مجموعه همکاران اتاق بازرگانی دارد.

حقیقی،  بر لزوم تغییر الگوی کشت در محصولات کشاورزی استان به ویژه "سیر" اشاره کرد و افزود: باید جهاد کشاورزی و بخش تحقیقاتی آن مطالعات کاربردی و عملیاتی داشته باشند و در جلسات آتی نیز با ارائه گزارش نسبت به تصمیم گیری های لازم مبادرت شود.

وی، با بیان اینکه میزان صادرات استان طی سال ۹۸، ۲۲۳ میلیون دلار بوده است، گفت: این رقم در سال گذشته با توجه به شرایط کرونایی ۲۱۸ میلیون دلار هدف گذاری شده بود که در پایان سال به  ۲۷۰ میلیون دلار افزایش یافت.

حقیقی، تصریح کرد: استان زنجان، در سه ماهه اول امسال ۱۱۳ میلیون دلار صادرات داشته است که در صورت ادامه همین روند این رقم به ۴۰۰ میلیون دلار در پایان سال خواهد رسید که یک رکورد محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز