خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری اردبیل خبر داد:

صادرات 132 هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۶۳۰

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: بیش از 132 هزارتن کالای ایرانی در فصل بهار از پایانه مرزی بیله سوار صادر شده است.

به گزارش ایلنا، کلیم الله وثوقی در بازدید از پایانه مرزی از افزایش 158 درصدی صادرات کالا از این پایانه خبر داد و گفت: در 3 ماه گذشته 112 هزار تن کالا توسط  4 هزار و 886 دستگاه کامیون ایرانی و 20 هزارتن کالا توسط یک هزار و 12 دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان از مرز خارج شده است.

وثوقی محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را از عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل صادرات این میزان کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز را یادآور شد و گفت: در 3 ماه اول سال جاری بیش از 93 هزار تن کالا توسط 4 هزار و 419 دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش 135 درصدی داشته است.

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل و نقل استان اردبیل تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان،  بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه جزو عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند. 

وثوقی با بیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا تردد مسافر از پایانه مرزی بیله سوار در مدت یاد شده 100 درصد کاهش یافته تصریح کرد: عملیات گندزدایی، ضدعفونی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن های تجاری و محوطه پایانه مرزی بیله سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا  در حال انجام است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز