خبرگزاری کار ایران

در گفت وگو با ایلنا با ایلنا مطرح شد؛

علت تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران سرعت غیرمجاز بود/ اتوبوس صورت وضعیت هم نداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۵۶۵

در حالی که فرمانده انتظامی نقده ، نقص فنی اتوبوس را علت واژگونی خودروی خبرنگاران اعلام کرد، مدیرکل ایمنی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای علت واژگونی را سرعت غیرمجازدانسته و گفت: این اتوبوس صورت وضعیت ندارد و پلیس باید این اتوبوس را در جاده شناسایی و توفیق می‌کرد.

فرهاد صالحیان در گفت و گو با خبرنگار ایلنا بیشتر درباره جزئیات تصادف اتوبوس حامل خبرنگاران اعزامی به ارومیه اظهار داشت: این اتوبوس در محور روستایی دشت غوره در فاصله ١٨ کیلومتری نقده به سمت پیران شهر با ٢٢ مسافر دچار سانحه شده است.

وی ادامه داد: این اتوبوس دارای معاینه فنی معتبر و کارت هوشمند بوده است. این خودرو از ١٩ اردیبهشت سال جاری تا ١٩ مرداد ماه سال جاری معاینه فنی معتبر  داشته و آخرین بار در تاریخ دوم اردیبهشت ماه سال جاری در سیستم حمل و نقل جاده‌ای طی طریق کرده‌است. 

مدیرکل ایمنی سازمان راهداری تاکید کرد: این اتوبوس از تاریخ ١۴٠٠.٢.٢ در سامانه سیستم حمل و نقل جاده ای فعال نبوده به این معنا که این خودرو فاقد صورت وضعیت بوده است.

صالحیان افزود: راننده ۴٠ ساله آشنا به مسیر بوده و اعتیاد ندارد.

وی با اشاره علت تصادف گفت: این تصادف به دلیل عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه رخ داده است. متاسفانه اتوبوس با سرعت غیرمجازدر سرازیری در حال حرکت بوده و راننده نتوانسته آن را کنترل کند. 

صالحیان در پاسخ به این سئوال که چرا اتوبوس صورت وضعیت ندارد و چرا جلوی تردد آن گرفته نشده اظهار داشت : این اتوبوس تحت پوشش شرکت های حمل و نقل نبوده و اگر اتوبوسی که تحت پوشش شرکت های حمل و نقل باشد تردد آن با مسافر تابع شرایط استاندارد باید باشد اما این اتوبوس صورت وضعیت نداشته و پلیس باید در جاده ها این اتوبوس ها را شناسایی و جلوی تردد آنها را بگیرد. پلیس باید این اتوبوس را که صورت وضعیت ندارد را توقیف و به پارکینگ منتقل می‌کرد و مسافران با اتوبوس دیگری به مسیر خود ادامه می‌دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز