خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی:

بحران برق حداقل تا یک ماه آینده وجود دارد / دیسپاچینگ ملی سهمیه مصرف استان را با کاهش مصرف کم نکند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۳۷۴

استاندار مرکزی گفت: بحران برق در کشور و استان مرکزی حداقل تا یک ماه آینده وجود دارد و باید همه برای گذر از این وضعیت کمک کنند. جمهوری اسلامی ایران پنجمین مصرف کننده برق دنیا است و باید با فرهنگ سازی رویه مصرف اصلاح شود و قیمت برق نیز در کشور باید بهینه شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید علی آقازاده در جلسه کارگروه گذر از پیک مصرف برق 1400 استان مرکزی در اراک، افزود: استان مرکزی در روزهای گذشته تلاش زیادی برای کاهش مصرف برق داشته و در هفته آینده نیز ۱۰۰ مگاوات مصرف خود را کاهش می‌دهد، اما در این شرایط نباید دیسپاچینگ ملی سهمیه مصرف استان را با کاهش مصرف کم کند.

وی ادامه داد: اگر کاهش سهمیه برق برای استان مرکزی اعلام شود، استان مرکزی با توجه به حجم فعالیت‌ها در حوزه تولید و صنعت و خدمات، پذیرای آن نیست و اگر این موضوع رخ دهد به طور قطع همکاری‌ها قطع می‌شود. در این راستا فرمانداران شهرستان‌های مختلف به‌ویژه در شهرستانهای پرصنعت باید نظارت ویژه بر مصرف برق ادارات، صنایع و بانکها داشته باشند و تلاش مضاعفی در کشف ماینرها و مزارع فعال در این خصوص به کار گیرند.

استاندار مرکزی اظهار داشت: بحران تأمین برق جدی است و به همین منظور برق صنایع پرمصرف این استان از ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه قطع می شود. برخی صنایع استان مرکزی با وجود مصرف بالای برق، همکاری لازم را با شرکت توزیع برق ندارند و به همین دلیل در اعمال برنامه خاموشی آنها نباید هیچگونه تعارف صورت گیرد. فعالیت برخی صنایعی مانند تولیدکنندگان دارو و موادغذایی از حساسیت برخوردار است و نباید انرژی الکتریکی مصرفی این واحدها قطع شود. هرچند برای این حوزه نیز باید سهمیه مشخص شود.

آقازاده تصریح کرد: مصرف روزانه برق شرکت آلومینیوم اراک 340 مگاوات است که این حجم مصرف یک سوم برق مصرفی کل استان مرکزی است. این شرکت 30 مگاوات مصرف روزانه انرژی الکتریکی خود را در راستای همکاری برای کاهش پیک مصرف برق کم کرده، اما نیاز است از روز شنبه هفته آتی 30 مگاوات دیگر را نیز کاهش دهد و عدد صرفه جویی خود را به 60 مگاوات در روز برساند.

وی بیان داشت: ادارات و بانک‌ها نیز باید در مدیریت مصرف انرژی الکتریکی راهبرد هدفمند داشته باشند و در این حوزه نیز مشترکان پرمصرف از دایره دید ناظران مخفی نمی ماند و برق آنها در صورت همکاری کمرنگ قطع می‌شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز